31. October 2014 10:58
Navigatie
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 355
· Nieuwste lid: RonaldHok
Onze linkpartners zijn:
Humanitas

WSNP overheid

Hotforum Schulden

Statistieken
Onderwerp bekijken
bewindvoerders.net :: Bewindvoeringen :: De bewindvoerder
 Onderwerp afdrukken
andere bewindvoerder
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 10:26

Ik heb heel veel klachten over mijn bewindvoerder. Ik ben vrijwillig via de kantonrechter onder bewind gesteld. Nu wil ik van bewindvoerder veranderen, hoe doe ik dat. Ik heb iemand anders op het oog, maar zij zijn geen wettelijke bewindvoerders, maar hoor alleen maar positieve opmerkingen. Kan ik hier toch voor kiezen dan.

ScorpiO
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 13:59

Datum van aanmelding: 06.03.10

Je moet een brief sturen naar de kanton rechter met het verzoek om bij je huidige bewindvoerder weg te gaan en ook gelijk de naam van je nieuwe bewindvoerder erbij zetten dat je wil overstappen naar die.
De rechter zal hiermee akkoord gaan en zet het vervolgens vast op papier.
Maar het moet via de rechtbank.
Dreams are you're wishes... So dare to dream... they just may come true!

#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 14:03

is het dan niet van belang dat dit geen probleemdat deze bewindvoerder niet bekend is bij de rechtbank.

gr.Lies

#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 15:43

Lies even een hele andere vraag.

Heb je grote schulden ? Of zijn de oplosbaar met behulp van derde. Dus kun je het met je inkomsten op eigenkracht af betalen ?

Nee ? Dan heb je niks aan de bewindvoerder die je nu wilt als vervanger voor de gene waar je nu een probleem mee hebt.

Want dan moet je namelijk naar de gemeente en daar schuldhulp aanvragen of een vrijwillige bewindvoerder kiezen die ook bevoegd is een sanerings traject door te lopen.

Daarnaast is het zo dat wanneer je een bewindvoerder aansteld die nergens bekend is je een groot risico loopt. Dit risico hou je ten alle tijden natuurlijk maar doorgaan mag je verwachten dat een vrijwillige bewindvoerder die aangesloten is bij de branchvereniging het ook goed doet en er niet met jou centen vandoor gaat. Het bied natuurlijk geen garantie's maar als je zomaar iemand aanwijst dan is dat helemaal onveilig.
En ja de rechter zou het gewoon doen. Want meerder jarige bewind is een vrij beroep dat kan de buurman op de hoek ook worden.

Maar misschien kun je dus beter naar de gemeente gaan en daar op de juiste manier geholpen worden.
Verder is het geheel jou keus.

http://www.stichtingfb.nl/index.php?page=voorbeeldbrieven daar staat een voorbeeld tot verzoek opheffing vrijwillig bewind ( onderaan )

#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 15:46

De bewindvoerder die ik nu heb, is ook door de gemeente aangesteld, dus zie je maar.
Ik ben in ieder geval iets wijzer eruit. Ik heb volgende week een afspraak met mijn maatschappelijk werker deze is ook van de gemeente,
In ieder geval bedankt voor je antwoord.

gr.Lies

#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 15:52

Maar waarom heb je geen schuldhulp via de gemeente ?

#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 16:01

ik heb wel een bewindvoerder via de gemeente.

#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 16:57

Oke dus je hebt schuldhulp via de gemeente en je bent bezig met een sanering ? Of die is aan het opstarten ?

#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 17:05

nee die is al opgestart ik sta ongeveer 2 jaar onder bewind.

#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 17:08

Mag ik dan vragen wat de reden is om daarnaast als nog een vrijwillige bewindvoerder te kiezen ?
Want ik bedoel je kan ook budget beheer bij de gemeente krijgen.
vorm 1. De GKB krijgt je gehele salaris en jij leefgeld. Dus het zelfde als bij een vrijwillige bewindvoerder.
vorm 2. De GKB krijgt het salaris, stuurt het gehele VTLB naar jou toe en jij betaald de rekeningen + boodschappen van dat bedrag. En de GKB zorgt ervoor dat de schuldenpot gevuld word.

Dan ben je makkelijk en beter af lijkt me zo.

#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 17:11

omdat mijn huidige bewindvoerder totaal niet voldoet.
Wat is VTLB?

#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 17:19

VTLB is het vrij te laten bedrag. Je zegt dat je al een minnelijke regeling hebt toch ?
Of heb je schuldhulp aangevraag bij de gemeente..

Maar goed hoe het ook zijn mag daar ben je beter af dan wanneer je verschillende mensen in de arm gaat nemen.
Dat betekend dan ook dat jou geld via allerlei wegen moet gaan en dat lijkt me allemaal niet handig en overzichtelijk.

Je kan gewoon bij de gemeente budget beheer krijgen. En dat is meestal gewoon afdoende.

Dus dan hoef je ook geen nieuwe vrijwillige bewindvoerder in de arm te nemen. Tenzij daar een goede reden voor is natuurlijk.

#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11. March 2010 17:25

Het VTLB is het bedrag wat vrij gelaten moet worden om de vaste lasten te betalen.

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

01. September 2014 15:20
Hoe het niet moet

01. September 2014 15:20
Prosperitas bewind

29. August 2014 23:19
Sorry Maickel. Dat mijn cluppie, jouw cluppie pijn heeft gedaan

29. July 2014 13:12
Koorts gaat weer omhoog; komende Zondag start nieuwe seizoen

10. July 2014 20:07
Yeb, de koorts is weer gezakt. Kan ik me weer bij mijn lokale trots houden.

10. July 2014 09:15
Helaas , we liggen eruit :(

09. July 2014 11:46
Zie in gedachten jullie wel springen en juichen als er weer een doelpunt in gaat, vind dat geweldig!! Smile

09. July 2014 11:45
Wat leuk hier is de oranje koorts ook al toegeslagen! Ga voor jullie allemaal duimen dat Nederland vandaag de wedstrijd ook gaat winnen!

09. July 2014 07:05
Duitsland vernedert BraziliŽ met 7-1 , nu wordt het spannend

06. July 2014 13:33
Op naar de Chimichurri dan maar Lol

Verwerkingstijd: 0.23 seconden 2,156,959 unieke bezoeken