10 September 2010 23:54
Navigatie
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 517
· Nieuwste lid: amanda1234
Onze linkpartners zijn:
Vraag en aanbod

Het vincentius

Stichting Leergeld

Stichting Financiële Belangen

Statistieken
Onderwerp bekijken
bewindvoerders.net :: Bewindvoeringen :: De bewindvoerder
 Onderwerp afdrukken
Reactie van Mozaiek Bewindvoeringen
creugers
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2010

Datum van aanmelding: 05.02.10

Beste E,

We hebben een opheffingsverzoek gekregen van de Rechtbank in Maastricht, waarin je verzoekt om een andere bewindvoerder. Hier hebben we geen bezwaar tegen.
Verder krijgen we te horen dat je een andere woning al geaccepteerd hebt, ook hier hebben we in principe geen bezwaar tegen. Deze zaken dienen echter van tevoren met de bewindvoerder besproken te worden en deze zal moeten berekenen of het mogelijk is. Jij hebt een situatie waarin nauwelijks financiële ruimte is en er zijn zeer hoge schulden. Ook het verhuizen naar een andere gemeente heeft het risico dat het inkomen meerdere weken niet aanwezig is.

Het probleem wat ik op dit moment heb is dat we een fors bedrag voorgeschoten hebben (inclusief de achterstallige bewindvoerderskosten ben je ons een bedrag verschuldigd van ruim 1700eur) om de ontruiming van je huidige adres te voorkomen. Hier waren afspraken voor gemaakt, zodat dit in enkele maanden terugbetaald zou worden en dit wordt nu doorkruist doordat je een andere woning hebt in een andere woonplaats en dat je een andere bewindvoerder wil hebben.

We kunnen dus op dit moment niet voldoen aan je eisen om leefgeld voor huur of leefgeld voor vloerbedekking, de gelden die er nu zijn worden gebruikt om je achterstand bij Mozaiek enigszins te verkleinen. Ik zal dit ook schrijven naar de rechtbank als reactie op je verzoek tot wijziging bewindvoerder.

Ik hoop dat je begrijpt dat we op dit moment niet anders kunnen handelen.

Met vriendelijke groet,

Mozaiek Bewindvoeringen BV,
Henk Rongen

Oke, daar gaan we:

1. Ik zou geen overleg hebben gepleegd met de bewindvoerder: Nee, want die mogelijkheid hebben ze mij niet geboden. Op 13 februari jl heb ik gebeld met Mozaiek om hierover een terugbelafspraak te maken. Ik moet vandaag nog worden teruggebeld. Helaas ben ik gedwongen hier weg te moeten gaan omdat na 2 mishandelingen, 2 inbraken, leksteken van de autobanden, inslaan van het portierraam en het daarna jatten van de autoradio ik mij in deze buurt, waar 90% drugsverslaafden en dealers wonen niet meer veilig voel. Snel handelen was dus noodzakelijk om hier snel weg te komen. Dat de bewindvoerder er vervolgens niet op reageert is zijn probleem.

2. De bewindvoerder had een betaalafspraak gemaakt met de deurwaarder. Alleen is deze afspraak niet nagekomen. Gevolg: ik stond bijna op straat. Ze hebben nadat mijn advocaat zich ermee ging bemoeien maar uit eigen middelen de achterstand voorgeschoten. Nu doen ze net alsof hun neus bloedt, en schuiven ze alles in mijn schoenen.

3. Achterstand in de bewindvoerderskosten. Hiervoor moeten ze bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente. Ik heb het geprobeerd, maar kreeg te horen dat de bewindvoerder dit moest doen.

4. Ik vraag mijn leefgeld gewoon een hele maand vooruit. Zodat ik zeker ervan ben dat ik verhonger. Dat ik met mijn ouders een andere afspraak heb gemaakt m.b.t. de boodschappen, en dat ik hiervan de laminaat betaal is iets anders.

Ze gaan nu proberen bij de rechtbank schoonschip te maken, en mij ervan te proberen te betichten dat ik niet meewerk. Leefgeld krijg ik niet uitbetaald omdat ze eerst hun achterstand willen wegwerken. Euh alles mooi en aardig, maar waar moet ik dan van eten? Wie is de zelfgemaakte betaalafspraak, overeengekomen door een advocaat die Mozaiek heeft ingeschakeld, en waarvoor ik de rekening krijg gepresenteerd, niet nagekomen, zodat ik bijna op straat stond? Ze hadden gewoon die regeling moeten nakomen, en dan was er nu niks aan de hand geweest.

www.newsbeat-media.nl/images/bkg.jpg

www.newsbeat-media.nl
creugers
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2010

Datum van aanmelding: 05.02.10

creugers schreef:

Verder krijgen we te horen dat je een andere woning al geaccepteerd hebt, ook hier hebben we in principe geen bezwaar tegen. Deze zaken dienen echter van tevoren met de bewindvoerder besproken te worden en deze zal moeten berekenen of het mogelijk is. Jij hebt een situatie waarin nauwelijks financiële ruimte is en er zijn zeer hoge schulden. Ook het verhuizen naar een andere gemeente heeft het risico dat het inkomen meerdere weken niet aanwezig is.

Even een aanvulling:

Volgens mij lezen ze bij Mozaiek nooit brieven, faxen of mails. Ik ga in mijn nieuwe woonplaats MINDER huur betalen als hier. In mijn huidige woning zit dan wel gas en water in de huurprijs, maar ik betaal toch nog EUR 475,-- (zonder huurtoeslag) met huurtoeslag (die ook ontvang overigens, zijnde 117 euro) betaal ik EUR 358,-- De kale huurprijs van mijn nieuwe woning is EUR 399,55 plus EUR 24,92 servicekosten. Ik ontvang voor deze woning EUR 199,-- huurtoeslag, waardoor ik nog maar EUR 225,47 huur hoef te betalen. Komen wel nog de kosten voor gas, water en licht erbij, maar omdat ik alleen woon, en zeer zuinig ben met stoken (alleen in de woonkamer en gang), elctro (dubbele meter, spaarlampen en energieklasse a apparaten) en water (van huis uit geleerd dat je in 10 min ook gedouched kunt zijn, en de kraan goed dichtdraaien), zal ik naar verwachting niet veel meer gaan betalen dan nu het geval is.

De aanvraag van de WWB uitkering in de nieuwe gemeente doe ik nog voordat de huidige is beeindigd. Sittard-Geleen kent net als Heerlen een Work-First principe. Door mijn inschrijvingen bij het uitzendbureau nu al te verhuizen naar de nieuwe woonplaats heb ik al aan de belangrijkste voorwaarde mbt de aanvraag gedaan. Daarnaast helpt mijn consulente in Heerlen mij met de aanvraag door nu al reeds contact op te nemen met de collega's in Sittard-Geleen. In maart ontvang ik nog geld van Heerlen, al woon ik dan al in Geleen, maar ik verwacht verder niet veel problemen met de aanvraag.
www.newsbeat-media.nl/images/bkg.jpg

www.newsbeat-media.nl
ScorpiO
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-03-2010

Datum van aanmelding: 06.03.10

Ik zal het nog mooier uitleggen....
Ik betaalde en betaal nog steeds ruim 90 euro per maand bewindvoerings kosten.
Hiervoor word bijzondere bijstand voor gevraagd.
Een maal per jaar krijgen zij dit gestort op hun rekening.
De rekening van de bewindvoerder wel te verstaan.
Dat is een bedrag van bijna 1000 euro!
Dus krijgen ze 2 keer betaald voor hun werk.
Ze zeggen wel... dat geld is van jou.... maar je ziet er nooit geen ene cent van.
En als je eens iets extra's vraagd voor iets... dan kan het niet en gaat het niet of het bedrag is zo belachelijk klein dat je er nét niks mee kunt.

Dreams are you're wishes... So dare to dream... they just may come true!

Nemesis
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-03-2010

Moderator

Datum van aanmelding: 10.11.07

@creugers, heeft T' Mozaiek ook middels een rekening verantwoording laten zien dat er een dergelijke achterstand is????
Ze kunnen wel iets op papier kalken, maar dat willen we dan ook wel zien he
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn/haar rug naar de toekomst

www.bewindvoerders.net
ScorpiO
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-03-2010

Datum van aanmelding: 06.03.10

Ik hoor net van Ron dat klachten van Mozaïek op TV zijn geweest... nu is dit leuk en aardig maar wat doen ze hier aan?

Hier is de link.......

http://www.omroep...HUVGFoBhBI
Dreams are you're wishes... So dare to dream... they just may come true!

Nemesis
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-03-2010

Moderator

Datum van aanmelding: 10.11.07

Er zijn 2 uitzendingen geweest over het mozaiek.
1 op 15 januari en 1 op vrijdag 2 weken geleden.. volgens mij de 26ste zo uit me hoofd
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn/haar rug naar de toekomst

www.bewindvoerders.net
Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

10-09-2010
yep ik las ergens iets van of uit finland Blushing

09-09-2010
Finland ?

02-09-2010
finland lees ik hier ergens...moet ik lachen nu Hmm

01-09-2010
Whahahah over wie heeft ray het???

01-09-2010
@ lambert: Thnx voor het compliment.

01-09-2010
Binnen 24 uur 5 nieuwe leden! Bedankt Mozaïek gedupeerden.....

31-08-2010
sorry, s vergeten damn! Angry

31-08-2010
goed bezig jij creuger Wink

31-08-2010
www.mozaiekgedupe.
..
is de nieuwe website voor mensen die klachten hebben over Mozaiek Bewindvoeringen!

28-08-2010
Als je denkt dat wij bewindvoerders zijn dan kan ik je direct uit de droom helpen..

Verwerkingstijd: 0.16 seconden 521,900 unieke bezoeken