10 September 2010 23:51
Navigatie
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 517
· Nieuwste lid: amanda1234
Onze linkpartners zijn:
Vraag en aanbod

Het vincentius

Stichting Leergeld

Stichting Financiële Belangen

Statistieken
Onderwerp bekijken
bewindvoerders.net :: Bewindvoeringen :: De bewindvoerder
 Onderwerp afdrukken
Aangifte doen tegen bewindvoerder
creugers
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2010

Datum van aanmelding: 05.02.10

Een aantal klanten van Mozaïek Bewindvoeringen overweegt om aangifte te doen tegen de bedrijfsleider van de vestiging in Sittard en de centrale directie in Venlo. Ook ik heb te maken met een bewindvoerder bij Mozaiek waar ik grote vraagtekens bijzet. Op de clïent specificatie staat bij een aantal codes de omschrijving verzekeringen, maar nergens staat erbij welke verzekering dit betreft (inboedel, aansprakelijkheid, rechtsbijstand).
Omdat de bewindvoerder gewoon geen tekst en uitleg wil geven welke codes wat betekenen, en ik bij een belrondje tussen alle schuldeisers te horen heb gekregen dat vanaf september geen enkele premie meer is betaald, terwijl dit wel zo op de specificatie staat van de bewindvoerder ben ik erngstig in verlegenheid gebracht of ik beter wel of geen aangifte van verduistering tegen mijn bewindvoerder zal doen.

Probleem hierbij is dat ik reeds bij de rechtbank een verzoek tot wijziging van de bewindvoerder heb ingediend. Aangifte doen zou kunnen betekenen dat mijn verstandhouding met de bewindvoerder nog slechter kan worden dan nu al het geval is. Terwijl ik gewoon niet de informatie krijg die ik wil hebben. Gewoon uitleg van de gebruikte codes, zodat ik makkelijk kan nagaan aan wie, aan wat is betaald. Nu ik deze informatie niet krijg, op terugbelafspraken niet gereageerd wordt, en er sinds september niks meer is betaald, terwijl in oktober nog betalingen staan vermeld op de specificatie van de bewindvoerder onder de noemer verzekeringen.
Al met al krijg ik een gevoel dat hier een luchtje aanhangt, en dat er zaken worden opgevoerd waar de bewindvoerder zelf voordeel bij heeft. Daarom had ik graag vernomen wat ik nu het beste kan doen?
www.newsbeat-media.nl/images/bkg.jpg

www.newsbeat-media.nl
Nemesis
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2010

Moderator

Datum van aanmelding: 10.11.07

Aangifte doen is wel een goed. Alleen moeten ze dan wel weten wat, hoe en waarom ze aangifte gaan doen.
Je moet wel duidelijke redenen hebben omdat te doen. Dus niet ik denk dat er geld weg is.. want aan denken alleen heb je niet genoeg. Het voordeel is wel dat wanneer er veel klachten komen. Het misschien een zaak kan worden die door een officier van justitie opgepakt word. Maar goed nogmaals het moet allemaal wel gegrond zijn. Mensen vergeten ook dat toen ze tekende om onder bewind te komen ze direct alles uit handen hebben gegeven.

Ik denk dat het beter is wanneer alle clienten die gedupeerd zijn door mozaiek de krachten bundelen en 1 klacht neerleggen bij de rechtbank.

Je hebt al een aanvraag naar de rechter gedaan om het bewind op te heffen. Hieraan zal gehoor gegeven worden na dat er griffie kosten betaald zijn ( 110 euro ).
Dus je moet het in de gaten houden of ze dat wel betalen.
Dan kun je of een nieuwe bewindvoerder aanstellen of zelf gaan zoeken wat wel, wat niet betaald is.

Als je het mij vraagt zou ik kiezen voor een nieuwe bewindvoerder of andere goede schuldhulp verlener. Die samen met jou in de papieren duikt. En alles weet op de rit zet.

Ik ben van mening dat alles bij mozaiek boven de pet is gegroeid. En dat ze niet eens bewust blunderen. Maar goed dat neemt niet weg dat ze fout zitten. Ze hadden het veel eerder moeten aanpakken.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn/haar rug naar de toekomst

www.bewindvoerders.net
creugers
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-03-2010

Vandaag heb ik dan uiteindelijk aangifte gedaan tegen Henk Rongen van Mozaiëk Bewindvoeringen. Dit omdat deze door de rechtbank is aangesteld als bewindvoerder, en in feite, ook al worden de werkzaamheden (waarbij ik me dus afvraag welke dat eigenlijk zijn, maar dat even terzijde) gedaan door anderen die er op kantoor werken. Ik heb me in mijn aangifte puur beperkt tot verduistering van gelden.

Op de specificatie die ik driemaandelijks ontvang van Mozaiëk staan dat er verzekeringen zijn betaald. Vooraf gegaan door een code. Ik heb bij Mozaiëk om uitleg van deze codes gevraagd, zodat ik weet welke verzekeringen er betaald zijn. Deze uitleg kreeg ik niet, althans ik wacht nu nog steeds op een antwoord. Hierop heb ik mijn verzekeringsmaatschappij gebeld met de vraag of de premies wel worden betaald door de bewindvoerder. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik sinds november nergens meer voor ben verzekerd. De brief waarin dit bevestigd werd is verzonden aan de bewindvoerder, maar deze heeft mij hierover nooit geinformeerd. Lekker! Ik woon in een buurt waar 9 van de 10 bewoners of drugsverslaafd zijn of dealen met deze rotzooi. In 2009 2 keer ingebroken en 1 poging tot... Lekkere gedachte als je je schade wil melden en je moet horen dat je geroyeerd bent. Waar is het geld onder het kopje verzekeringen dan wel naartoe gegaan? Mag ik daarom de betekenis van de codes op de specificaties niet weten?

De krant en L1 heb ik ook al benaderd, want ik wil dat dit bureau op de knieën gaat, en dat iedereen moet weten wat voor een ****s het zijn. Van mij mogen ze morgen nog omvallen dan overmorgen. Intussen ben ik ook bezig met het voorbereiden van een website over de klachten van Mozaiëk, want het moge duidelijk zijn dat de heren Jessen en Rongen geconfronteerd moeten worden met de klachten die er zijn, en waar zij niet op reaeren.

www.newsbeat-media.nl
Nemesis
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-03-2010

Moderator

Zoals ik eerder al aan gaf in een andere topic. De heren weten donders goed dat ze fout zitten. Alleen kunnen er nu niks meer van maken. de clienten zijn ze boven het hoofd gegroeit ik meen dat het er meer dan 400 zijn. En ze zien ze liever uit zichzelf verdwijnen.
Klachten zijn er zat die liggen er ook bij bosjes op de rechtbank.
Aan schade vergoedingen doen ze niet omdat ze er simpel weg niet voor verzekerd zijn. Dus verwacht ik dat ze zich binnen kort failliet laten verklaren zolang de rechter ze niet ontheft uit hun taak als bewindvoerder.
Dit hele verhaal komt me zobekend voor. Zo is het ook gegaan met B&F waar wij zaten. Nadat wij er zijn weg gegaan is het balletje pas echt gaan rollen. En ja de heer Raadschilders is uit zijn taak als bewindvoerder gezet door de rechter. Maar zijn vrouw is vrolijk verder gegaan vanuit hun zolder kamertje .. Nu onder de naam FB. Zogenaamd de lopende zaken afhandelen. SURE..
Dat was trouwens ook de aanleiding voor deze site. Maar uit is uitgegroeit tot een betere site dan we gedacht hadden.
Aangifte doen kan en is ook best dat je dat gedaan hebt. Maar je kan beter op zoek gaan naar mensen die samen met jou het bureau uit de lucht willen trekken. En ik denk dus echt dat ze op korte termijn zelf de stekker eruit zullen trekken. Maar dan ? Wat gebeurd er met de mensen die hulp nodig hebben ?

Je kan ze benaderen en zeggen dat ze zo snel mogelijk opzoek moeten naar de juiste hulp. Zeker wanneer ze problematische schulden hebben. Dan moeten die mensen naar de GKB gaan en zich daar gaan melden. Pas dan kan er een traject gestart worden met uitzicht op een beter leven.
En ja dan moeten ze weer van voren af aan beginnen .. Papieren overhandigen, intake gesprek, enz maar dan wel op een goede manier.
Als ze nu weer naar een bewindvoerder gaan en deze is niet aangesloten bij de NVVK dan blijven ze aan rotzooien.
En weer jaar in jaar uit tegen onzekerheid aanlopen lijkt me nou niet de bedoeling.

Van jessen en Rongen hoef je echt niks te verwachten die zitten hun tijd uit tot de boel echt klapt.. Door hun zelf of door de rechter.

www.bewindvoerders.net
creugers
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-03-2010

Waar ik vooral mee zit is dat ik een andere woning heb toegewezen gekregen. Vrijdag kan ik het huurcontract tekenen, maar dan moet ik ook mijn eerste huur betalen. De uitkering is door de gemeente Heerlen bevroren totdat ik mijn huurcontract en bewijs van inschrijving in Sittard-Geleen heb overlegd. Alleen Mozaiëk reageert nergens op. M.a.w. verhuizen kan ik vergeten! Ze sturen wel de wijzigingsformulieren door en alle andere papieren die te maken hebben met de verhuizing. Naar mij stuurt Rongen een mail dat hij in principe geen bezwaar heeft tegen een verhuizing, maar naar mijn advocaat schrijft hij hiermee wel bezwaar te hebben. En de rechtbank.... Daar slapen ze gewoon verder en verder totdat ik dadelijk helemaal op straat sta.
Ik heb echt de neiging om het faillisement van Mozaiëk aan te vragen. Dit kantoor moet gestopt worden voordat anderen er nog meer de dupe van worden.

www.newsbeat-media.nl
Nemesis
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-03-2010

Moderator

Je kan geen faillissement aanvragen zo werkt dat niet.
En ze zullen wel akkoord gaan met je verhuizing. Maar omdat je geen contact hebt kunnen leggen met rongen heb je het huis aangenomen. En daarvoor moet hij of iemand van zijn kantoor akkoord geven.
Ik zit te denken wat je kan doen om zo snel mogelijk weer alles op de rit te krijgen. Ik snap je frustratie's .. Want zoals ik al zei ik herken het zo goed.
Maar je moet geen sprongen maken waar je zelf je nek over breekt

www.bewindvoerders.net
ScorpiO
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-03-2010

Datum van aanmelding: 06.03.10

Hallo,

Ik zit hier jullie verhalen te lezen en denk... waarom verbaast me dit nou niks?Hmm
Mozaïek Bewindvoeringen is één grote mafia bende!
Ik ben in januari 2008 met ze in zee gegaan en bijna verzopen!Realsad
Ik heb hulp gevraagd voor de schulden die ik had tijdens mijn huwelijk.
Toen ik als alleenstaande ouder in de kou kwam te staan en was verlaten door mijn partner had ik dus hulp nodig met de schulden.
Wat denk je?
Na bijna 2 jaar was er nog geen één schuld eiser benaderd door hun en had ik ineens ruim 4000 euro GRATIS schuld erbij!Angry
Ik had dus... achterstand in de huur.
Ik woon 22 jaar op dit adres... heb nog nooit een gulden/euro huur achterstand gehad maar zij regelen het wel even voor je!
Toen kwam... de zorgverzekering... ruim 5 maanden achtestand!!!
En natuurlijk niet te vergeten... de energie leverancier... ruim 1800 euro achterstand!
Yippie!
Dus besloot ik over te stappen naar een andere bewindvoerder en kwam de zaak voor de rechter.
Meneer Rongen was er ook met een hele cijferlijst.pc
Ik had die ervoor al gevraagd aan mijn contact persoon Peer Verheijden en kreeg die inderdaad als exel bestand via mail gestuurd.
Hij zei op de rechtbank dat ik extra kosten maakte en dat stond op zijn lijst.
De kosten die hij als extra had genoteerd waren... online maar dat zijn vaste lasten.... en RWE is energie leverancier en nog een paar vaste maandelijkse lasten!
Ik dacht... ik geef je nog één kans en ik hou je in de gaten!

Nou...nog geen twee maanden erna heb ik wéér een brief naar de kanton rechter geschreven en erin uitgelegd dat ik niet meer met hun verder wilde.Sad
Want hoeveel achterstand ik ook elders had... bij hun geen een.
Ik heb in een jaar tijd 15 keer betaald en volgens mij heeft een jaar toch 12 maanden?

Dus meneer Verheijden belde me dat hij een paar handtekeningen nodig had om het dossier te sluiten.
Hij stuurde dit niet op maar kwam zelf even diezelfde dag langs.
Dan zou het sneller bij de rechtbank zijn en kon de nieuwe bewindvoerder sneller aan het werk.
Onder die voorwaarde heeft hij me dus laten tekenen!
Hij heeft misbruik gemaakt van mijn situatie want ik heb in 2006 een ernstig ongeluk gehad waarbij ik een zware hersenschudding bij had en sindsdien concentratie problemen heb.Furious
Maar wat meneer Verheijden niet weet is dat in mijn woonkamer nog twee mensen zaten die het verhaal mee gekregen hebben.
Toen ik later naar mijn advocaat ben gegaan om hun ter verantwoording te roepen werd mij verteld door mijn advocaat dat ik voor heel iets anders getekend had.
Ik had dus getekend dat ik akkoord was met hun werkwijze!
Nu denken ze dus... dat ze van me af zijn!
Maar dat zijn ze dus niet en ik ga hier zeker nog werk van maken want iemand besodemieteren is zo laag bij de grond en iemand bestelen ook!Helpless
Want hoe je het ook keert of went... ze hebben me bestolen en me nog dieper de problemen in geholpen!
En ik zal dit nogmaals voorleggen aan de rechter!'
Ik hoop dat ze boeten voor hun fouten en alles terug komen aan betalen waar de mensen recht op hebben!Sad

Nemesis
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-03-2010

Moderator

De gedupeerde moeten 1 sterke hand gaan vormen om dit bedrijf een halt toe te roepen.

Ik zou zeggen plaats een oproep op dit forum zodat je alle klachten in kaart kan brengen.
Martin wil jullie daarbij wel helpen denk ik zo.
En pas dan komt er een gerichte oplossing.

De rechter moet inzien dat het noodzaak is dat dit niet zolanger kan doorgaan.
Maar daar hebben de gedupeerde elkaar voor nodig.
Ook dan kunnen de personen die nog steeds hulp nodig hebben onder gebracht worden of verwezen worden naar instantie's waar men echt geholpen word met het oplossen van de schuld problemen.

Ik wil sowieso het advies geven om naar de gemeente te gaan en daar een aanvraag schuldhulp te doen. Dan weet je zeker dat je geholpen gaat worden.

En dat kun je dus ook al doen ook al zit je nu nog aan mozaiek vast. Die moeten het dossier dan overdragen aan de gemeente.

www.bewindvoerders.net
rogerw
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-03-2010

Datum van aanmelding: 28.12.09

met alle begrip
maar is het toegestaan hier dat er namen genoemd worden van behandelaars?

Nemesis
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-03-2010

Moderator

Er is al naar gevraagd :) En naar sommige teksten word beter gekeken.

Maar je mag best namen noemen.

www.bewindvoerders.net
creugers
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-03-2010

Ik ben momenteel bezig met het bouwen van een website: www.mozaiek-gedupeerden.nl

www.newsbeat-media.nl
ScorpiO
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-03-2010

owkee...deze staat al bij mijn favo's... dank je wel!Grin
Dreams are you're wishes... So dare to dream... they just may come true!

Nemesis
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-03-2010

Moderator

Ja en via onder andere deze site, schulden hotforum moet je dan zorgen dat je alle gedupeerde bij elkaar krijgt en dezelfde kant op krijgt met de neuzen.
En nogmaals je kan Martin vragen om hulp.
Ik bedoel wij hebben al de ervaring met een vergelijkbaar verhaal. En daar kun je dan je vruchten van plukken.

www.bewindvoerders.net
ron
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-03-2010

Datum van aanmelding: 10.03.10

hallo mensen wij horen ook bij de club mozaiek wij willen graag ons samen pakken voor aan gifte te doen je kan ons mailen op ron_janssen@hotmail.com we hopen dat er meer zijn die stappen willen ondernemen tegen hun

Nemesis
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-03-2010

Moderator

Je kan aangifte doen zoveel je wilt. Maar daar bereik je niks mee.
Je moet een klachten brief namens alle gedupeerde ( met dus ook hun handtekeningen en overige gegevens ) opsturen naar de rechter. En die gaat dan op zijn beurt een onderzoek instellen.

Aangifte doen heeft echt geen zin.

www.bewindvoerders.net
ScorpiO
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2010

Nou ik kan je mijn brief wel ff sturen... het zal een hele lange wordenpc

lies1010
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2010

Datum van aanmelding: 09.03.10

ScorpiO schreef:
Hallo,

Ik zit hier jullie verhalen te lezen en denk... waarom verbaast me dit nou niks?Hmm
Mozaïek Bewindvoeringen is één grote mafia bende!
Ik ben in januari 2008 met ze in zee gegaan en bijna verzopen!Realsad
Ik heb hulp gevraagd voor de schulden die ik had tijdens mijn huwelijk.
Toen ik als alleenstaande ouder in de kou kwam te staan en was verlaten door mijn partner had ik dus hulp nodig met de schulden.
Wat denk je?
Na bijna 2 jaar was er nog geen één schuld eiser benaderd door hun en had ik ineens ruim 4000 euro GRATIS schuld erbij!Angry
Ik had dus... achterstand in de huur.
Ik woon 22 jaar op dit adres... heb nog nooit een gulden/euro huur achterstand gehad maar zij regelen het wel even voor je!
Toen kwam... de zorgverzekering... ruim 5 maanden achtestand!!!
En natuurlijk niet te vergeten... de energie leverancier... ruim 1800 euro achterstand!
Yippie!
Dus besloot ik over te stappen naar een andere bewindvoerder en kwam de zaak voor de rechter.
Meneer Rongen was er ook met een hele cijferlijst.pc
Ik had die ervoor al gevraagd aan mijn contact persoon Peer Verheijden en kreeg die inderdaad als exel bestand via mail gestuurd.
Hij zei op de rechtbank dat ik extra kosten maakte en dat stond op zijn lijst.
De kosten die hij als extra had genoteerd waren... online maar dat zijn vaste lasten.... en RWE is energie leverancier en nog een paar vaste maandelijkse lasten!
Ik dacht... ik geef je nog één kans en ik hou je in de gaten!

Nou...nog geen twee maanden erna heb ik wéér een brief naar de kanton rechter geschreven en erin uitgelegd dat ik niet meer met hun verder wilde.Sad
Want hoeveel achterstand ik ook elders had... bij hun geen een.
Ik heb in een jaar tijd 15 keer betaald en volgens mij heeft een jaar toch 12 maanden?

Dus meneer Verheijden belde me dat hij een paar handtekeningen nodig had om het dossier te sluiten.
Hij stuurde dit niet op maar kwam zelf even diezelfde dag langs.
Dan zou het sneller bij de rechtbank zijn en kon de nieuwe bewindvoerder sneller aan het werk.
Onder die voorwaarde heeft hij me dus laten tekenen!
Hij heeft misbruik gemaakt van mijn situatie want ik heb in 2006 een ernstig ongeluk gehad waarbij ik een zware hersenschudding bij had en sindsdien concentratie problemen heb.Furious
Maar wat meneer Verheijden niet weet is dat in mijn woonkamer nog twee mensen zaten die het verhaal mee gekregen hebben.
Toen ik later naar mijn advocaat ben gegaan om hun ter verantwoording te roepen werd mij verteld door mijn advocaat dat ik voor heel iets anders getekend had.
Ik had dus getekend dat ik akkoord was met hun werkwijze!
Nu denken ze dus... dat ze van me af zijn!
Maar dat zijn ze dus niet en ik ga hier zeker nog werk van maken want iemand besodemieteren is zo laag bij de grond en iemand bestelen ook!Helpless
Want hoe je het ook keert of went... ze hebben me bestolen en me nog dieper de problemen in geholpen!
En ik zal dit nogmaals voorleggen aan de rechter!'
Ik hoop dat ze boeten voor hun fouten en alles terug komen aan betalen waar de mensen recht op hebben!Sad

lies1010
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2010

Datum van aanmelding: 09.03.10

Over welke meneer verheijden gaat dit, toch niet die uit Heerlen.

gr.Lies

ScorpiO
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2010

lies1010 schreef:
Over welke meneer verheijden gaat dit, toch niet die uit Heerlen.

gr.Lies

Dhr. Verheijden werkt als contact persoon bij Mozaïek Bewindvoeringen in Sittard.
Zijn voornaam is : Peer!Hmm

hepp
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-03-2010

Datum van aanmelding: 11.03.10

Hallo lieve mensen.
Ik heb jullie verhalen allemaal gelezen, ze zijn allemaal om er van de kotsen.
Ik heb ook het vermoeden dat bij jullie verhalen niet alles na voren komt. Het heeft er geen zin alleen maar de mond vol te nemen en hier alles uit te kotsen. Waarom sluiten wij en ik hoor ook bij deze club ons niet samen en doen aangifte tegen MOZAIEK. Daar moet je ook absoluut geen uitzondering van personen doen. Want VERHEIJDEN hoort daar ook bij.
Ook bij ons is niets betaald en hebben de rechtszitting wegen huisuitzetting ook al achter de rug.
Na onze berekening moet MOZAIEK meer dan 7.000.— euro nog achter de hand van ons hebben.
Maar hun zeggen dat er geen geld is. Zij hebben vanaf september 2008 alle inkomsten van ons binnen gekregen. Gas water en stroom is er niet betaald en andere verplichtingen CZ en noem maar op wat in een huishouden belangrijk is, staat ook niet in de afrekening van de FORTIS – Bank.

Wilfried

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

10-09-2010
yep ik las ergens iets van of uit finland Blushing

09-09-2010
Finland ?

02-09-2010
finland lees ik hier ergens...moet ik lachen nu Hmm

01-09-2010
Whahahah over wie heeft ray het???

01-09-2010
@ lambert: Thnx voor het compliment.

01-09-2010
Binnen 24 uur 5 nieuwe leden! Bedankt Mozaïek gedupeerden.....

31-08-2010
sorry, s vergeten damn! Angry

31-08-2010
goed bezig jij creuger Wink

31-08-2010
www.mozaiekgedupe.
..
is de nieuwe website voor mensen die klachten hebben over Mozaiek Bewindvoeringen!

28-08-2010
Als je denkt dat wij bewindvoerders zijn dan kan ik je direct uit de droom helpen..

Verwerkingstijd: 0.36 seconden 521,899 unieke bezoeken