Ik zal zo makkelijk mogelijk en uitgebreid uitleggen.
ik heb, door omstandigheden 2 maanden CZ niet betaald en later eigenlijk vergeten wat niet echt handig is natuurlijk. Nu ontving ik vandaag een brief in de brievenbus. Van GGN deurwaarders. Er blijkt in eind december als een kartel ( oid ) rechtspraak zijn geweest en de deurwaarder is gevorderd om het openstaande bedrag ( nu opgelopen tot ongeveer 700 euro ) te innen. Er staat iets van 2 dagen in de brief maar er zat ook een antwoordvel bij die ik binnen 5 dagen moet opsturen, met gegevens van mijn inkomsten en uitgaven. Nu heb ik een uitkering van ongeveer 210 euro per maand ( inwonend ) plus 58 euro belastinggeld. Maar ik kan het dus niet betalen. Hoe kan ik de deurwaarder dan bereiken? En komen ze over t algemeen vaak aan de deur of doen ze het vaak via je in mijn geval uitkeringsinstantie ( inhouden ervan )? Dit weekend is er een verjaardag en zou het rot vinden als dat verpest word door bezoek deurwaarder. En ik woon bij mijn moeder in, en wil niet dat het hele huis leeggehaald word.
In de brief staat waarschijnlijk het adres waar je je gegevens naar toe kan sturen. Je kan een kopietje maken van je uitkering, of iets van bankgegevens waaruit blijkt hoeveel er voor jou binnenkomt per maand. Wie weet heb je ook net je jaaropgaaf gekregen. Die kun je ook meesturen.
Met € 268 per maand zal het afdragen wel niet zo snel gaan, maar stel in elk geval IETS voor.
Zolang je dat doet komen ze niet de boel leeg trekken.
Als ik je verhaal lees krijg ik het idee dat je nog jong bent en soms je post niet altijd opent. Als dat klopt, dan zit je in de goede positie om nu iets te veranderen zodat je geen mega grote schulden op gaat lopen.
(even een stukje ongevraagd advies van iemand die ervan baalt dat ie nog jaren van 2x niks moet rondkomen)
Open voortaan al je post.
Leen niets, spaar alles.
Geef alleen uit wat je hebt.
Idd zoals Buster al aangaf kan je het beste contact opnemen met de deurwaarder en daar een betalingsregeling mee afspreken.
Doe je dit niet kunnen ze idd aan je deur komen en beslag leggen.
Hoe je contact moet opnemen zal idd in de brief staan die je hebt ontvangen.