15. September 2014 03:59
Navigatie
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 352
· Nieuwste lid: partybabe
Onze linkpartners zijn:
Humanitas

WSNP overheid

Hotforum Schulden

Statistieken
Onderwerp bekijken
bewindvoerders.net :: Schuldhulpverlening/budgetbegeleiding :: Schuldeisers, deurwaarders en incassobureau's
 Onderwerp afdrukken
Schuldhulpverlening
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09. February 2010 16:09

Goedemiddag,

Ik heb een klein vraagje.
Ik kan nergens achter halen hoe een bewindsvoerder / schuldhulpverling aan zijn geld kom. Moet diegene die in de schuldsanering zit dit zelf betalen, achteraf of tijdens het project of krijgt de bewindsvoerder zijn geld vanuit de overheid of gemeente.

Heb je zelf ook keus wie je bewindsvoerder wordt ivm prijs verschillen.

Alvvast bedankt

#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09. February 2010 23:10

Hallo,

Het ligt er aan over welke bewindvoerder je het hebt.

Als je over een Vrijwillige bewindvoerder (meerjarige bewind ) praat. Die betaal je zelf mits je problematische schulden hebt dan kan de vrijwillige bewindvoerder een bijzondere bijstand bewindvoerings kosten aanvragen bij de gemeente.
Die prijzen zijn vast gesteld door het LOK (Landelijk Overleg Kantonsectorvoorzitters )

Eťn persoon
Vergoeding (incl. BTW) per 01-01-2009
Intake Ä 428,40
Jaartarief Ä 1.071,00

Echtpaar
Intake Ä 514,08
Jaartarief Ä 1.285,20
Bijzondere werkzaamheden
Per uur Ä 71,40

En als je praat over een WSNP bewindvoerder.
Die krijg je aangewezen door de rechter die ook de WSNP toewijst.
Op welke vergoedingen heeft de bewindvoerder recht?
De vergoeding voor een bewindvoerder bestaat bij elke schuldsaneringzaak uit twee onderdelen, namelijk salaris en subsidie. Het salaris wordt betaald uit het geld dat de schuldenaar elke maand overmaakt naar de boedel. Heeft de schuldenaar geen afloscapaciteit dan moet hij het salaris van de bewindvoerder betalen uit het vrij te laten bedrag. Komt het vrij te laten bedrag daarmee onder de 90% van de bijstandsnorm, de zogenaamde beslagvrije voet, dan is de schuldenaar in principe geen salaris verschuldigd. De hoogte van het salaris voor de bewindvoerder is te vinden in het salarisoverzicht.

Daarnaast ontvangt de bewindvoerder een subsidiebedrag van de Raad voor Rechtsbijstand ís-Hertogenbosch. De hoogte van de subsidie is afhankelijk van de zaaksoort. De Raad onderscheidt vier zaaksoorten: enkele particuliere zaak, dubbele particuliere zaak, enkele ondernemerzaak, dubbele ondernemerzaak. Een zaak is een zogenoemde dubbele zaak wanneer de schuldenaren een gemeenschap van goederen voeren op basis van een geregistreerd partnerschap of een huwelijk. Bestaat er geen gemeenschap van goederen tussen mensen, dan is er sprake van enkele zaken. Als ondernemer wordt gezien de schuldenaar die in de vijf jaar voorafgaand aan het verzoek tot wettelijke schuldsanering een onderneming heeft gedreven of een zelfstandig beroep heeft uitgeoefend. Tevens moet minimaal 20% van de schulden voortvloeien uit de onderneming. Voldoet een zaak niet aan deze criteria, dan spreken we van een particuliere zaak. De hoogte van de subsidie is te vinden in het subsidieoverzicht.

Dus dat :)

An
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10. February 2010 08:43

Moderator

Datum van aanmelding: 30.01.08

En als je via je gemeente schuldhulp aan vraagt, en het gaat bijvoorbeeld via de kredietbank met budgetbeheer betaald jou gemeente jou schuldhulptraject, of je krijgt bijzondere bijstand hiervoor.
Top 7 April 2011 Jos is schuldenvrij!!! Top

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

01. September 2014 15:20
Hoe het niet moet

01. September 2014 15:20
Prosperitas bewind

29. August 2014 23:19
Sorry Maickel. Dat mijn cluppie, jouw cluppie pijn heeft gedaan

29. July 2014 13:12
Koorts gaat weer omhoog; komende Zondag start nieuwe seizoen

10. July 2014 20:07
Yeb, de koorts is weer gezakt. Kan ik me weer bij mijn lokale trots houden.

10. July 2014 09:15
Helaas , we liggen eruit :(

09. July 2014 11:46
Zie in gedachten jullie wel springen en juichen als er weer een doelpunt in gaat, vind dat geweldig!! Smile

09. July 2014 11:45
Wat leuk hier is de oranje koorts ook al toegeslagen! Ga voor jullie allemaal duimen dat Nederland vandaag de wedstrijd ook gaat winnen!

09. July 2014 07:05
Duitsland vernedert BraziliŽ met 7-1 , nu wordt het spannend

06. July 2014 13:33
Op naar de Chimichurri dan maar Lol

Verwerkingstijd: 1.03 seconden 2,094,804 unieke bezoeken