Ik ben onlangs ( en nog wat andere voor mij bekende personen) benaderd door omroep “Max”die voornemens is een nieuwe uitzending van “Knelpunt”aan “het Mozaïek” te wijden.
Je weet wel die, door hun aangeven slechte bewindvoerder in Geleen en andere vestigingsplaatsenplaatsen.
“Het Mozaïek” is een hele bekende bij mij omdat ik daar al een geruime tijd zaken van ze heb.
Ik heb ook andere dossier van bewindvoerder die er echt zitten om hun portomonai te vullen.
En daar zie je gewoon dingen gebeuren die het daglicht echt niet kunnen verdagen en waarvan je met de volle 100% kunt zeggen dat het fraude is.
“Het Mozaïek” is anders, daar gaat veel fout vanwege tijdsdruk.
Mensen doen wel hun best maar met te weinig kennis en kunde, wat ook niet goed te praten is maar dat is toch anders.
“Omroep Max” heeft een aantal bronnen waarvan naar zeggen o.a. 1 vrouw met vier kinderen rond moet komen van 50 euro per week en dat is niet veel, volgens de maker zelf niet te doen.
Maar ik denk dat driederde van de bezoekers hier niet veel meer hebben
Nemesis en ik hebben zelfs een tijd gehad dat wij van dat bedrag een hele maand moesten doen.
Maar de redactie van “Omroep Max” is van mening dat dit onmenselijk en niet te verkroppen is.
De redactie wil er om die reden een uitzending aan wijden en heeft contact met mij gezocht.
Ik heb te kennen gegeven daar zeker niet aan mee te willen werken en ik zal uitleggen waarom:
Indien er een uitzending komt zal ook na het verhaal uit de eerste uitzending veel cliënten weglopen bij “Het Mozaïek”.
De bewindvoerder zal daarna spoedig omvallen en niet meer bestaan.
De mensen die financieel benadeeld zijn kunnen dan wel een rechtszaak beginnen tegen het Mozaïek, maar die bestaat niet meer.
Indien ik gelijk heb en “Het Mozaïek” is omgevallen vanwege tijdsdruk is het niet zo dat bestuursleden volgens de wet persoonlijk verwijtbaar zijn en kan iedere onderbewindgestelden/schuldenaar/cliënt die een advocaat in de arm wil nemen om schade te verhalen het vergeten.
En dus blijven gedupeerden zitten met die extra schuld, en mogen ze dit alsnog bij een andere instantie als extra schuld neerleggen.
En dat alleen maar vanwege een handvol schuldenaren die met wraakgevoelens zitten en niet denken aan de eventuele gevolgen van hun medewerking aan de uitzending.
Want ook zij blijven straks met een extra schuld zitten, die ze eventueel kunnen verhalen indien “Het Mozaïek” niet omvalt.
En dus ben ik van mening dat het onderwerp wel aandacht verdient maar niet gericht op 1 bewindvoerder, daar zal niemand beter van worden.
“Omroep Max” wil daar echter niets van weten en wil kost wat het kost de uitzending wijden aan “Het Mozaïek” en is in mijn optiek niet voor reden vatbaar.
Ik verwacht dat de schade als gevolg van het voornemen van “Omroep Max” niet te overzien is.
Wat zal “Omroep Max” dan met de gevolgen gaan doen, zal ze helpen? Of gaan ze weer een andere uitzending maken? In iedere niet de vrouw die ik gesproken heb, die is direct na de uitzending weer terug naar haar woonadres in Spanje.
Iedereen kan met het bovenstaande verhaal zeggen: ja daar heb je Martin, die is wel zeker aan doemdenken.
Ik kan beantwoorden met de woorden: Het omvallen van een bewindvoerder en het verliezen van het verhaalsrecht heb ik inmiddels vijf keer van dichtbij meegemaakt
Daarnaast heb ik zelf ook aan diverse uitzendingen meegewerkt, maar wel NADAT de bewindvoerder was omgevallen, nooit daarvoor.
Inmiddels is er een tweede uitzending van "Knelpunt" geweest over Mozaiëk Bewindvoeringen. Als ik de heren Jessen en Rongen hoor praten televsie, dan wordt ik kokend van woede. Jessen lijkt in eerste instantie hevig geomotioneerd, zou bijna gaan janken en Rongen lult de ene na de andere leugen vol voor de camera.
Alleen de vestiging Venlo staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, die in Sittard en Helmond zijn nergens terug te vinden. Terwijl je alle vestigingen moet inschrijven in het handelsregister. Dit is zelfs een economisch delict!
En de heren achter Mozaïek maar zeggen dat ze niet wisten dat iedere vestiging moet worden ingeschreven in het handelsregister....
Ik wil echt deze week nog weg bij deze oplicthers, want ik ben bang dat het niet lang meer zal duren eer de tent over de kop gaat.
Ja het is duidelijk dat deze heren totaal niet weten wat te doen.
Ze hebben 400 clienten en ik vrees dat dat er 300 te veel zijn.
En daardoor loopt alles wat mis kan lopen ook echt mis.
Maar wat ik echt niet snap is dat de clienten die hebben gesproken op tv, naar een nieuwe vrijwillige bewindvoerder stappen. Daar hebben ze wederom geen bal aan tenzij deze bewindvoerder samenwerkt met de GKB. Dus netjes een minnelijke regeling aanvraagd, en wanneer deze mislukt een aanvraag WSNP ingaat dienen.
Maar daar hoor je niks over. Dus ben ik bang dat die mensen weer in het zelfde kringentje blijven draaien.
Omroep Max heeft ook contact op genomen met ons over het onderwerp Mozaiek maar dat is afgewezen van onze kant. En dat werdt ons niet in dank afgenomen door de betreffende redactrice. Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn/haar rug naar de toekomst
Nemesis schreef:
Ja het is duidelijk dat deze heren totaal niet weten wat te doen.
Ze hebben 400 clienten en ik vrees dat dat er 300 te veel zijn.
En daardoor loopt alles wat mis kan lopen ook echt mis.
Maar wat ik echt niet snap is dat de clienten die hebben gesproken op tv, naar een nieuwe vrijwillige bewindvoerder stappen. Daar hebben ze wederom geen bal aan tenzij deze bewindvoerder samenwerkt met de GKB. Dus netjes een minnelijke regeling aanvraagd, en wanneer deze mislukt een aanvraag WSNP ingaat dienen.
Maar daar hoor je niks over. Dus ben ik bang dat die mensen weer in het zelfde kringentje blijven draaien.
Omroep Max heeft ook contact op genomen met ons over het onderwerp Mozaiek maar dat is afgewezen van onze kant. En dat werdt ons niet in dank afgenomen door de betreffende redactrice.
Ik heb ze vanmorgen nog maar een keer gebeld. Ik ben al vanaf 12 februari aan het wachten op een terugbelafspraak. Dit omdat ik een andere woning kon krijgen. Dus vooraf wilde overleggen. Ik werd niet teruggebeld, en moet nu nog steeds teruggebeld worden. De woning heb ik dan maar geaccepteerd. want uit deze drugsbuurt wil ik zo snel mogelijk weg. Maar......... Deze week kreeg ik een venijdige e-mail dat de bewindvoerder (Rongen dus) het geen stijl vond dat ik wilde verhuizen zonder overleg te plegen met hem. Hij had er in principe geen bezwaar mee, maar hij vreesde dat ik langere tijd zonder inkomsten zou zitten. omdat uitkeringen etc opnieuw aangevraagd moeten worden bij de gemeente (ik heb nu bijstand). Ja, als zij zich ermee bezighouden dan heb ik inderdaad langere tijd geen inkomsten.
Vanmorgen heb gebeld met de Daniëls Groep in Limbricht met het verzoek of deze bereid zijn de taken van Mozaiëk over te nemen. Hierop werd positief gereageerd, en ik werd netjes binnen 10 min nadat ik de mail had verstuurd al teruggebeld.
Ik moet even terug denken.. Maar in jou geval is het inderdaad verstandig om een nieuwe vrijwillige bewindvoerder aan te stellen.
Maar zorg ervoor dat er samen gewerkt wordt met het GKB. Zodat er ook een minnelijke regeling gestart kan worden.
Je kan ook contact op nemen met je advocaat en vragen of deze geen minnelijke regeling voor je wilt/kan starten. In sommige gevallen doen ze dat en is het lijntje dus veel korter. Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn/haar rug naar de toekomst