|
Geen actueel saldo krijgen van de BW
|
| Blondie |
Geplaatst op 08-12-2009
|
Datum van aanmelding: 08.12.09
|
Ik maak sinds juni gebruik van een vrijwillige bewindvoerder. Dit is mij geadviseerd door PLAN groep en hun hebben mij ook in contact gebracht met de BW. Ik heb ADHD en heb nu ook een coach die mij begeleid. (Weet net 9 maanden dat ik ADHD heb en veel van mijn probs zijn hier ook door ontstaan)
Grote probleem op dit moment is: Ik krijg eens per 3 maanden een overzicht met inkomsten en uitgaven en op dat overzicht staat niet eens een actueel saldo. Na veel gemail heb ik nu voor elkaar gekregen dat ik eens per maand een overzicht zal ontvangen. Mijn coach moet daar wel voor een mail naar de BW sturen om de noodzaak hiervan voor mij aan te tonen. Dit gaat zij ook doen. Zij begeleid me ook in een goede administratie aan te leggen en te onderhouden en wanneer ik totaal geen overzicht zou hebben dan leer ik ook helemaal niets. Dit gaat ze ook mailen.
Gisteren heb ik een mail gestuurd naar mijn BW met de vraag wat mijn actuele saldo is van de beheerrekening. Ik wil n.l. graag weten of er eventueel wat extra is voor de aanschaf van o.a. een kerstboom. Nu kreeg ik net een mail terug met deze zin: Wij geven geen actuele saldoinformatie door aan clienten. Ik baal hier echt enorm van. Dit is geen manier van omgang met mensen. Ik vraag me ook af of dit zomaar mag?
Met mijn contactpersoon van PLAN heb ik afgesproken om het nog even vol te houden bij deze BW, daar er straks waarschijnlijk een dwangakkoord gevraagd wordt bij de rechter. Belastingdienst weigert een minnelijke regeling en wanneer ze kunnen aantonen bij de rechter dat ik een BW heb sta ik sterker. Wanneer ik duidelijkheid heb of het WSNP of een minnelijke regeling wordt, ben ik van plan over te stappen naar budgetbeheer. Uiteraard bij een erkende organisatie. Zoals zaken nu lopen leer ik helemaal niets.
Alvast bedankt voor het lezen en eventuele antwoorden!
Groetjes,
Blondie
Edit: Ik zie net dat ik mijn bericht op verkeerde onderdeel v.h. forum heb geplaatst. Dit zou geplaatst moeten worden onder: Ik heb een vraag. Mijn excuus! |
| |
|
|
| Nemesis |
Geplaatst op 08-12-2009
|

Moderator

Datum van aanmelding: 10.11.07
|
Ik vindt het zo achterlijk dat je er om moet bidden en smeken of je AUB maandelijks een overzicht kan krijgen. En als je dan vraagt naar het saldo dat ze die niet eens geven !
Ze denken zeker dat ze god zijn !!!! Ik weet niet maar het gaat nog altijd om je eigen geld en als jij wilt weten wat er met je geld gebeurd en hoeveel er nog op de rekening staat kunnen en moeten ze je dat gewoon vertellen.
Ik kan daar zooo pissig om worden. En krijg dan altijd het idee dat ze dingen aan het verbergen zijn.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn/haar rug naar de toekomst |
| |
|
|
| Blondie |
Geplaatst op 08-12-2009
|
|
Ik ben ook razend. Wil het even laten afzakken voor ik weer een mail stuur naar mijn BW. Daarnaast wil ik ook precies weten hoe zaken in elkaar steken. Of ik dus wettelijk gezien op mijn strepen kan staan. Ik heb begrepen dat een BW zich als een goede huisvader dient te gedragen. Naar mijn idee is daar op deze manier geen sprake van en het voelt verdomd onprettig!
Aan de andere kant zit ik voor mijn gevoel tegen de muur. Midden in een traject en PLAN groep die tegen me zegt het nog even vol te houden omdat het bij een rechter "beter" overkomt.
Ik vind het prettig dat ik nu zekerheid heb (daar ga ik maar vanuit omdat ik geen overzichten ontvang) dat mijn vaste lasten op tijd worden betaald, maar ik wil wel zelf inzicht en overzicht hebben. Op deze manier gaat dat natuurlijk niet. |
| |
|
|
| Nemesis |
Geplaatst op 08-12-2009
|

Moderator

|
Als jij een overzicht wilt dan moet je die gewoon krijgen. Zoals ik al zei het is jou eigen geld en je eigen rekeningen.
1 keer in de 3 maanden een overzicht krijgen is niet genoeg omdat je dan ook zelf de controle kan houden over je gelf en betalingen.
Want je bent en blijft zelf ten alle tijden verantwoordelijk voor de financiele zaken. En dat is dus het kromme van het hele verhaal.
Want je geeft dus je financieen uit handen en wanneer ze het geen wat ze moeten doen niet doen dan komt het weer bij jou op het bord.
Dus ja het is nodig dat je die dingen goed blijft volgen.
Wij krijgen maandelijks een overzicht van de inkomsten en uitgave's. Het enige wat daar niet op staat is het saldo.
Maar als ik ze bel dan krijg ik dat zonder tegen stribbelen te horen. En zo weet ik wat , hoe en wanneer.
En dat Plan zegt dat het goed staat dat je een vrijwillige bewindvoerder hebt. Ja dat is waar... alleen wanneer deze niet aan je wensen voldoet dan kun je er gewoon weg gaan en des noods een andere zoeken of budget beheer aanvragen bij de gemeente.
En als jij dat de rechter verteld dan snapt deze je best. Want ook de rechters weten dat de bewindvoerders zichzelf als god voor doen.
Het is jammer dat je er zo 1 treft. Terwijl er wel goede bij zitten die gewoon je vraag beantwoorden.
| |
|
|
| An |
Geplaatst op 09-12-2009
|

Moderator

Datum van aanmelding: 30.01.08
|
Nou inderdaad het is precies zoals Nemesis je al gezegt hebt.
Ik zou toch proberen om op budgetbeheer over te stappen via een kredietbank omdat je dit toch al van plan was.
Budgetbeheer staat namelijk ook goed bij een rechter.
Ik zou het ook niet pikken als ze totale geslotenheid houden over mijn financieën.
Bewaar de mails van je bv goed, en print ze uit of zet ze op een cd rom ofzo.
Het is altijd handig dat je er bewijs van hebt.
 |
| |
|
|
| Blondie |
Geplaatst op 09-12-2009
|
|
Wij hebben in mijn gemeente geen kredietbank helaas. Het is uitbesteed aan PLAN groep. Plan geeft aan dat het opstarten van budgetbeheer weer wat tijd over heen gaat en ik al redelijk ver in het proces zit. Dit zou vertragingen gaan opleveren. Zijn nu 139 dagen om van de 120 dagen regeling. Een BW doet ook belastingaangiftes ed en aangezien de belastingdienst niet wil meewerken aan een minnelijke regeling, zou ik voor de rechter sterker staan met een BW. Deze redenering volg ik op zich ook wel. Ik blijf me alleen enorm opwinden over mijn BW en de regels die hun op kantoor hanteren. Ik stop ook direct met hun zodra er duidelijkheid is welk traject ik moet doorlopen. Ik heb mijn BW een mail gestuurd vandaag en heel netjes gevraagd wat de reden is dat er geen (actueel) saldo wordt gegeven. Ik wacht deze reactie even af en zal hem hier posten. |
| |
|
|
| Bloempje |
Geplaatst op 09-12-2009
|
Datum van aanmelding: 30.06.09
|
Sorry kan je helaas niet helpen maar heb wel meegelezen.
Klopt het dat inderdaad een Bwv de belastingaangiftes moet doen?
Die van ons heeft dat nooit gedaan en ik dacht dat alles wel oke zat, met gevolg dat we nu ruim 450 euro terug moeten betalen omdat er teveel zorgtoeslag is uitgekeerd geweest..
Hmmzz... |
| |
|
|
| Blondie |
Geplaatst op 09-12-2009
|
|
Het ligt er aan. Ik heb te maken met een vrijwillige bewindvoering. Tot zijn takenpakket bestaat o.a.:
# De doorbetaling van de vaste lasten
# Het aanvragen van uitkeringen
# De behandeling / doorzending van de (financiële) post
# De belastingaangifte
# Het aanvragen van huursubsidie
# Het aanvragen van eventuele kwijtscheldingen voor de lokale belastingen
# Het (indienen van) aanvragen van de AWBZ
# Afsluiten van verzekeringen
# De contacten met diverse instanties beheren
Een WSNP bewindvoerder heeft deze taken niet en moet je dus zelf je belastingformulieren invullen. |
| |
|
|
| Blondie |
Geplaatst op 09-12-2009
|
|
Ik heb inmiddels bericht van mijn BW terug. Wat betreft de snelheid van antwoorden ben ik wel heel tevreden, toch nog iets positiefs. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik met het antwoord aan moet alleen. Ik ben er niets verder mee gekomen.
Beste ****
Onder bewindvoering betekent dat via de rechtbank het beheer van de financiën wordt overgedragen.
In jouw situatie aan ons kantoor.
Wij geven aan clienten per kwartaal een rekeningoverzicht, zodat men kan zien wat er zoal binnenkomt en betaald wordt.
Het beheer blijft in handen van de bewindvoerder.
Als wij aan alle clienten actuele saldoinformatie zouden geven, zou dat in vele gevallen discussies oproepen omtrent het beheer. Tevens zou dat het werkproces zeer nadelig beinvloeden, omdat de betaalafdeling daar extra tijd voor vrij zou moeten maken. Tijd dat niet beschikbaar is.
Met vriendelijke groet, |
| |
|
|
| Nemesis |
Geplaatst op 09-12-2009
|

Moderator

|
Een vrijwillige bewindvoerder is verplicht de belastings papieren in te vullen. Doet deze dat niet is deze dus nalatig.
En ja ze kunnen zeggen dat ze per kwataal een overzicht verstrekken. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich daar aan moeten houden. Dat is gewoon een standaard regel. Maar als jij vraagt om een uidraai mogen en kunnen ze die gewoon geven.
Over dat saldo opvragen snap ik ook wel.
Zogauw mensen weten wat er op de rekening staat dan vragen ze elke week om extra geld. En dan is de spaarpot zo leeg.
Maar ze kunnen je dat gewoon vertellen want zoals ik al zei het is je eigen geld.
Plangroep zou ik jou situatie wat meer kunnen doen zodat je wel alle gevraagde info krijgt.
| |
|
|
| An |
Geplaatst op 10-12-2009
|

Moderator

|
Nou dat zou inderdaad een goed idee zijn dat jou consulent van Plangroep kan bemiddelen zodat je wel een opgaaf krijgt van het saldo,vooral omdat het jou rust geeft.
Ikzelf vind het wel raar dat ze geen saldo opgaaf doen, maarja ik ben ook budgetbeheer gewend met een online rekening, ik kan elke dag op de cent af zien wat er met ons geld gebeurd.
En discussie's over het beheer? ik vind dat een rare beredenering omdat je ten alle tijden verantwoordelijk blijft voor je financieën.
Ik mail ook regelmatig mijn budgetbeheerder met vragen waar onduidelijkheid over bestaat, of betalingen die aangepast moeten worden, en door dat 100% inzicht in de rekening en daarover regelmatige comunicatie loopt het tenminste goed.
Maar goed ik vind dat je goed op de hoogte bent, en misschien moet je inderdaad maar even geduld houden totdat duidelijk wordt welk traject je gaat bewandelen.
 |
| |
|
|
| Blondie |
Geplaatst op 10-12-2009
|
|
Na er een nacht over geslapen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik begrijp dat ze geen saldo doorgeven. Maar ik vind nog steeds dat je actuele saldo wel thuis hoort op je overzicht inkomsten/uitgaven. Deze moeten ze niet verstrekken zonder saldo. Daarnaast denk ik wanneer er een budgetplan is, je ook van mensen geen klachten zal krijgen omtrent inkomsten, uitgaven en saldo. Ik hoop dat het snel rond is allemaal en tot die tijd zal ik dit moeten accepteren. Daarna stap ik zeker over op budgetbeheer, omdat ik daar veel meer van zal leren. Ik merk dat dit hele gedoe met mijn BW me enorm veel energie kost. Wanneer ik iets wil weten of niet snap heb ik de gewoonte heel internet uit te pluizen om zo te weten hoe iets in elkaar zit. Ik kan het niet loslaten. Op zich goed natuurlijk, maar gezien het feit ik nu toch niets kan veranderen kan ik de energie beter gebruiken :) Ik ben heel erg blij dat ik hier mijn ei kwijt kan en jullie meedenken. En als ik het even niet meer trek of boos ben op de situatie dan post ik liever hier wat, dan te vechten tegen iets wat ik niet kan winnen op dit moment. Het is allemaal afwachten en afwachten is erg moeilijk voor iemand met ADD. Het moet allemaal gelijk en direct  |
| |
|
|
| Nemesis |
Geplaatst op 10-12-2009
|

Moderator

|
Ja bewinvoerders vreten engerie dat weet ik :)
En je moet doen waar je je eigen prettig bij voelt.
En eieren mag je hier kwijt hoor :)
| |
|
|
| An |
Geplaatst op 11-12-2009
|

Moderator

|
Nou ik moet zeggen budgetbeheer vreet ook energie is mijn ervaring.
Ik ben trouwens wel tevreden over onze budgetbeheerder want alles loopt prima.
Maar als ik het vergelijk met dat ik het zelf allemaal doe ben ik nu gewoon meer tijd kwijt aan het in de gaten houden van de boel en het corrigeren en doorgeven van nieuwe bedragen als deze veranderen, en daar heb je normaal gesproken geen last van want dan is het gewoon betalen vanaf de acceptgiro.
Ach blondie er zijn hier al aardig wat eieren gelegt dus die van jou kunnen er echt wel bij, we kunnen er een aardig omeletje van bakken hahaha
 |
| |
|
|
| peetje |
Geplaatst op 10-01-2010
|
Datum van aanmelding: 10.01.10
|
wat ik hier lees heeft mij aan het schrikken gebracht. ik studeer dit jaar af op het onderwerp bewindvoering en stuit op steeds meer malafide praktijken. het is namelijk zo dat een bewindvoerder alle stukken inzake de financien moet overleggen aan de client. het is aan de client om de bewindvoerder te controleren op zijn werk. bij falen kan hij dit bij het kantongerecht aangeven en eventueel de bewindvoerder aanklagen voor nalatigheid enz. dat er niet genoeg tijd is om iedere maand een overzicht te kunnen sturen inclusief saldo is op zich al vreemd. het is een druk op de knop en het komt eruit rollen. tenminste zo werkt dat bij onze organisatie. dat het wordt vergeten oke daar kan ik wat bij voorstellen maar als erom wordt gevraagd ben je verplicht het inzicht te geven waar de client recht op heeft.
om er zeker van te zijn dat je een goede bewindvoerder treft is het de moeite waard om op de site www.bpbi.nl te kijken. dit is de branchevereniging en iedereen die daar lid van is staat op de site. zij worden gecontroleerd en aanbevolen. tevens moeten zij zich aan de regels houden die het bpbi en het lok hebben gesteld.
ik weet niet of je hier wat aan hebt maar wou het toch even melden. |
| |
|
|
| Nemesis |
Geplaatst op 11-01-2010
|

Moderator

|
Nou zo nieuw is het toch echt niet.
Daarnaast is het voor een client erg moeilijk om de bewindvoerder ook echt te controleren. Zeker als de juiste info uitblijft.
Ze hebben nu iets nieuws aan hun lijstje toegevoegd.. Ze geven in veel gevallen het saldo van de bank rekening niet meer door.
Kijk aan de ene kant snap ik dat. Waarom ! Omdat er cliente zijn die denken dat wanneer ze onder vrijwillig bewind /budget beheer de geld bron onuitputtelijk is. Ze hebben namelijk zelf geen geld meer in handen zodat ze ook zien wat er uit gaat en inkomt.
Maar aan de andere kant is en blijft het je eigen geld. En dus heb je ten alle tijden recht te weten wat er op staat, wat er nog betaald moet worden of al betaald is enz.
Ze sturen dan wel 1 keer in de 3 maanden een overzicht, maar als ze dan al een achterstand hebben dan ben je al te ver van huis. En je bent en blijft natuurlijk ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor je finaciele zaken.
Een klacht indienen is leuk.. meestal blijft het ook daar steken.
Want je kan procuderen wat je wilt maar dat kan jaren duren en dat kost je dus wel eigen geld.
Wat je zegt over de BPBI klopt die bewindvoerders zouden hun taak goed moeten doen.
Alleen helaas is ook dit in praktijk heel anders.
Wij zaten voor heen bij B&F lid van de BPBI die heeft zo'n puinhoop gemaakt van veel van hun cliente's financiele zaken dat wij en vele andere daar nog steeds de na sleep van hebben.
Toen deze door de rechter uit zijn functie als bewindvoerder is gezet .. zijn ze gewoon vanaf hun zolder kamertje door gegaan met hun praktijken alleen onder een andere naam en op andere naam. Namelijk die van zijn vrouw ( Henderiks )
Wij zijn 2 en half jaar geleden al bij dit kantoor weg gegaan en omdat wij niet wilde dat wij alle ellende die B&F veroorzaakt heeft op ons bord kregen, zijn we naar de NIM nijmegen gegaan. In eerste instantie een verademing. Zelfs toen wij daar een nieuwe bewindvoerder kregen die voorheen bij B&F werkte.
Alleen nu piepen we ook wel anders.
Want de beste man hield de zelfde trekjes er op na als B&F deed.
Afspraken niet nakomen, belastingspapieren niet invullen enz enz.. Het enige wat wel goed ging was het betalen van de vaste lasten. Maar dat was dan ook niet zijn taak.
Nu zijn wij sterk genoeg om voor ons zelf op te komen.. En wij zijn dan ook al uit de WSNP en per 1 januari is het vrijwillige bewind gestopt voor ons.
Maar wij kregen in December een brief dat de NIM nijmegen helemaal stopt met budget beheer en vrijwillig bewind.
Je wilt niet weten hoe blij ik was/ben voor de mensen die er nu ook van af zijn.
Alleen wat krijgen ze bij een nieuw kantoor ? Niemand kan dat zeggen.
O ja en de NIM nijmegen is/was ook lid van de BPBI.
Maar goed die kunnen er in feiten ook niks aan doen dat de bewindvoerders slechte zaken verrichten. Dat zelfde geldt ook voor het NVVK.
En de bewindvoerders beroepen zich ook heel vaak op het feit dat ze maar 15 uur per jaar aan een dossier kunnen / mogen besteden. Want natuurlijk ook niet werkt in de praktijk. En ze gewoon bij de gemeente meer uren kunnen aanvragen.
Maar goed wij zijn er vanaf en kunnen ons nu echt gaan richten op die problemen.
| |
|
|
| Levensboom |
Geplaatst op 16-06-2010
|
Datum van aanmelding: 15.06.10
|
Ik was onder bewind bij Dhr Pim Buijs (NIM Nijmegen) Hij heeft vanaf oktober mijn inkomsten gehad tot maart (bijna ) niks betaald en mijn begin saldo bij de nieuwe bewindvoerder was 500 euro..
Nu heb ik bewind via GSBB en die maken ook grote fouten gaan een rekening betalen van 365 terwijl dit in het pakket van de schuldsanering moet komen .. Ik moet leven van 60 euro met twee kinderen.. als ik bv extra kosten heb (lees ziekenhuiskosten) dan moet dat allemaal van mijn leefgeld af want er is niks over. Voor mijn kinderen zijn verjaardag kreeg ik ook niks extra's
Ik moet nog 2 jaar doorbijten... |
| |
|
|
| Nemesis |
Geplaatst op 17-06-2010
|

Moderator

|
Nou leefgeld van 60 euro voor 3 personen daar kan ik nog mee inkomen. Met 4 personen krijg je +_ 80. Dus in die zin kan het wel kloppen. Het ligt ook aan je inkomsten en uitgave's. Er zijn ook gezinnen die nog minder hebben.
En als alle rekeningen betaald worden en er is niks over kan de bewindvoerder ook niets anders doen voor je. Je hebt wel recht op de kinderbijslag en daar zul je alles van moeten regelen. Verjaardagen, kleding en alles wat een kind nodig heeft en waar doorgaans geen geld voor is.
Je moet even checken of er bijzondere bijstand bewindvoerings kosten is aangevraagd. Ontheffing gemeente+ waterschaps belasting.
Verder kun jij zelf naar de gemeente gaan en daar vragen naar een vergoedingen boekje. Daarin kun je kijken waarop je aanspraak kunt maken wat betreft bijzondere bijstand. Dit kan ook zijn reiskosten ziekenhuis bezoekjes.
Wij hebben ook bij Pim gezeten.
En ja ook bij ons is er aardig wat mis gegaan. Alleen moet je wel realistisch zijn. Je hebt schuldhulp. En dat is niet omdat je ruim in de centen zat. En dat word niet anders met schuldhulp.
Voor dat je schuldhulp had kon je een beetje sjoemelen met de centen. Zo betaalde je misschien een rekening niet om toch naar het ziekenhuis te kunnen of dat cadeautje voor de kids te kopen.
De bewindvoerder heeft de taak eerst de zorgen dat alles betaald is en wat over is kan de client krijgen. Die kunnen niet zeggen deze maand betalen we de ziekenfond even niet zodat de client het geld kan krijgen waar hij/zij om vraagt.
Dat mogen ze niet want dat verroorzaakt dan een nieuwe schuld/achterstand.
Mochten er rekeningen betaald worden die eigenlijk thuis horen in het schuldenpakket en ze hebben die toch afgelost dan kan daar ook een reden voor zijn. Als er afsluiting , uitzetting, beslag of wat dan ook dreigt te gebeuren en ze kunnen dat voor komen om die rekening te betalen dan is dat natuurlijk beter dan weer een bult stress erbij voor de client.
Alleen als de client al in de schuldsanering zit en ze betalen dan toch die rekening dan hebben ze wel een probleem.
Dus in die zin zul je iets meer moeten vertellen.
Zit je in de WSNP ? Of is er een minnelijk akkoord ?
| |
|
|
| Ronya |
Geplaatst op 17-06-2010
|
Datum van aanmelding: 17.06.10
|
Goeie dag,
ik zag dat hier meer mensen problemen hebben gehad met Dhr Pim Buijs. Wij helaas ook. Deze meneer heeft bijna niets betaald en heeft onze schuld bijna verdubbeld. Wij zitten nou bij de gsbb dat loopt op dit moment goed. alleen hebben wij nog nooit een overzicht gehad van waar de schulden vandaan komen. bij allebij de partijen niet. Wat betreft de NIM die zijn nog niet klaar met ons heb al een aantal x papieren opgevraagd maar ze vertikken het om ze optesturen dus denk dat er aardig wat mis is. Ze weten dat we een rechtzaak tegen ze willen beginnen.
Maar ik vind dat je niet zo met mensen moet omgaan. Wij (voornamelijk ik) ben er erg kapot van ja dat je schulden hebt is klote maar als mensen je ernog verder in gaan helpen is helaam bizar. wij zaten onder het min loon en kregen voor 2 volwassen en 1 kind 75 euro.
wij hebheb nou ook tehoren gekregen dat we in de schuldsenering komen terwijl we al meer dan 1 jaar in het bewind zitten snap niet waarom ze dat niet meteen hebben gedaan.
ik wens iedereen heel veel suc6. en zet gewoon door je komt er wel uit altijd de moet erin houden. |
| |
|
|
| Nemesis |
Geplaatst op 17-06-2010
|

Moderator

|
Ronya,
Wij hebben in Oktober 2009 een klachten brief + opheffing vrijwillig bewind verstuurd naar de kanton rechter. En afgelopen zaterdag kregen wij het bericht dat onze klachten..
Martin heeft namens ons beide een klachten brief geschreven en die uitspraak hebben we vandaag gekregen.
En jawel.. ze zijn bij verstek veroordeeld
De klachten waren
Het Nim heeft verzuimd Bijzondere bijstand aan te vragen aangaande de bewindvoerders kosten.
Het Nim laat al 2 jaar bankafschriften naar een adres in Nijkerk sturen waar wij niet woonachtig zijn. En heeft dit nooit ongedaan gemaakt.
Het Nim Heeft verzuimd belastingszaken van zowel de lokale belasting als de landelijke overheid gelden te regelen waardoor tijdens het WSNP-traject een grote achterstand is ontstaan.
De klachten komen de kantonrechter niet als onredelijk of ongegrond voor. Nu de Nim niet heeft gereageerd en zijn standpunt niet bekend is bij de kanton rechter, worden de klachten gegrond verklaard.
En de mogelijk daadwerkelijke gelden of nog te lijden financiele schade die ten gevolgen van nalatig handelen van de Nim ontstaat, komt voor rekening en risico van het Nim.
Nou dat is sowieso al een bedrag van 2000 euro.
Nu hebben we een maand of 4 gelden al een gesprek gehad met de Nim en wederom is er toen beloofd het binnen een week allemaal te regelen.
Niet gebeurd en nu is het door de rechtbank geregeld. Dus nu moeten ze wel over de brug komen.
| |
|