09 September 2010 11:35
Navigatie
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 517
· Nieuwste lid: amanda1234
Onze linkpartners zijn:
Vraag en aanbod

Het vincentius

Stichting Leergeld

Stichting Financiële Belangen

Statistieken
Onderwerp bekijken
bewindvoerders.net :: Schuldhulpverlening/budgetbegeleiding :: Schuldeisers, deurwaarders en incassobureau's
 Onderwerp afdrukken
help?
isabellybaert
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-10-2009

Datum van aanmelding: 31.10.09

Mijn man en ik zitten sinds kort onder bewindvoering.
Maar nu is het probleem dat we van de week een brief kregen van een incassobureau, dat ze op 12 november beslag zouden gaan leggen op onze inboedel ...

Mijn vraag is: mag dat zomaar, terwijl je onder bewind staat?
En hoe gaat dat precies in z`n werk dan, zo`n beslaglegging?

Help!?!?

http://isabellybaert.hyves.nl/
Nemesis
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-10-2009

Moderator

Datum van aanmelding: 10.11.07

Het is verstandig dit te melden aan de Bewindvoerder in kwestie.. Ik neem aan dat het over vrijwillig bewindvoering gaat ?

Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn/haar rug naar de toekomst

www.bewindvoerders.net
isabellybaert
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-10-2009

Het probleem bij ons is dat we samen een schuld van bijna 63.000 euro hebben, daarom hebben we nu ook bewindvoering.

Heb al contact gehad met m`n bewindvoerder & die zei alleen dat ik de brief meteen moest doorsturen.

Maar mijn vraag is ... kan die beslaglegging nog doorgaan nu ? En hoe gaat dat dan in z`n werk verder ???

Nemesis schreef:
Het is verstandig dit te melden aan de Bewindvoerder in kwestie.. Ik neem aan dat het over vrijwillig bewindvoering gaat ?

Nemesis
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-10-2009

Moderator

De beslaglegging kan gestopt worden door de bewindvoerder.
Je hebt hun ingeschakkeld om de problemen samen met jullie op te lossen. En dan moeten ze niet nu gaan zeggen schrijf jij even een brief.
Je kan het wel doen zo is het niet maar het is hun taak.

Vaak wordt het beslag gestopt omdat de schuldeisers zien dat je hulp gezocht hebt om de problemen op te lossen.
En dan kan er een betalings regeling getroffen worden.

Alleen is ook even de vraag wat je wilt bereiken en of deze bewindvoerder is aangesloten bij de NVVK. En wat ze gezegd hebben over een minnelijke regeling ...

Je zou mij de naam van het kantoor kunnen mailen via een prive bericht.
Dan kan ik kijken hoe het zit.

www.bewindvoerders.net
isabellybaert
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-10-2009

Je hebt PB

Nemesis schreef:
De beslaglegging kan gestopt worden door de bewindvoerder.
Je hebt hun ingeschakkeld om de problemen samen met jullie op te lossen. En dan moeten ze niet nu gaan zeggen schrijf jij even een brief.
Je kan het wel doen zo is het niet maar het is hun taak.

Vaak wordt het beslag gestopt omdat de schuldeisers zien dat je hulp gezocht hebt om de problemen op te lossen.
En dan kan er een betalings regeling getroffen worden.

Alleen is ook even de vraag wat je wilt bereiken en of deze bewindvoerder is aangesloten bij de NVVK. En wat ze gezegd hebben over een minnelijke regeling ...

Je zou mij de naam van het kantoor kunnen mailen via een prive bericht.
Dan kan ik kijken hoe het zit.

Nemesis
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-10-2009

Moderator

Me mail box zat vol dus het kan zijn dat die niet verstuurd is.
Misschien kun je het nog eens proberen ik heb een beetje opgeruimd.

www.bewindvoerders.net
Nemesis
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-11-2009

Moderator

Ik weet al over wie het gaat en waar ik de naam van ken.

Maar de beslaglegging mag dus gewoon gebeuren.

Ik raad je gewoon aan te vragen aan de bewindvoerder of hun contact op willen nemen met de betreffende deurwaarder.
Jullie kunnen dus zelf ook een brief schrijven of bellen naar de deurwaarder en zeggen dat jullie sinds kort onder vrijwillig bewind staan.
Omdat jullie zelf ook door de bomen het bos niet meer zien.
En geef de deurwaarder dan de naam + telefoon nummer met wie ze contact op kunnen nemen om het 1 en ander te regelen.

Wat ik wel erbij wil zeggen is dat je moet vragen wat voor gevolg ze willen geven aan deze bewindvoering.
Zover ik weet zijn ze geen lid van het NVVK en kan er dus geen officieel traject afgelegd worden ( dus Minnelijke regeling ).
Dat moet via de gemeente lopen. En is het dus aan jullie om goed op te letten dat je zaken niet te lang voort laat duren.

Ik zou zeggen bel morgen de bewindvoerder en stel ze de vraag of ze het namens jullie willen oplossen met de deurwaarder.

Ben benieuwd naar het antwoord van de beide partijen.

www.bewindvoerders.net
An
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-11-2009

Moderator

Datum van aanmelding: 30.01.08

Ik vraag me nog iets anders af, namelijk heb je nooit geprobeerd om via de gemeente, of de plaatstelijke kredietbank schuldhulp aan te vragen?

tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10731;95/st/20110701/e/schuldenvrij/k/4fe5/event.png

isabellybaert
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-11-2009

Tegen ons werd verteld dat we naar maatschappelijk werk moesten voor onze schulden ... dat hebben we dan ook gedaan. En die heeft ons dus onder bewindvoering 'geholpen'

An schreef:
Ik vraag me nog iets anders af, namelijk heb je nooit geprobeerd om via de gemeente, of de plaatstelijke kredietbank schuldhulp aan te vragen?

An
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-11-2009

Moderator

Datum van aanmelding: 30.01.08

Als deze bewindvoerder niet bij de NVVK is aangesloten zal hij geen minnelijk traject kunnen opstarten zoals Nemesis al aangaf.
Hooguit kan hij dan een betalingsregeling treffen met je schuldeisers.

Maar aangezien er bij jullie beslaglegging in de lucht hangt lijkt mij een normale betalingsregeling niet afdoende en zul je eerder wat hebben aan een minnelijk traject, met eventueel een WSNP mocht deze niet lukken.

Je zou eens bij de bewindvoerder en/of maatschappelijk werk kunnen navragen hoe dit zit, en of deze bewindvoerder wel bij de NVVK is aangesloten, want als dit niet zo is heb je kans dat je jaren aan het sukkelen bent met bewindvoering en er nog niets mee opgeschoten bent.

Ik weet natuurlijk niet de reden waarom je bij maatschappelijk werk zit, dus in hoeverre dit voor jullie schuldprobleem noodzakelijk is.
Maar in de meeste situatie's gaat een minnelijk traject via de kredietbank in samenwerking met de gemeente, en krijg je budgetbeheer inplaats van bewindvoering.

In de meeste gevallen wordt dit ook betaald door de gemeente, dus je zou ook eens na kunnen vragen hoe het zit met de vrijwillige bewindvoering, worden deze kosten door de gemeente betaald?
Want als dit niet zo is betaal jij maandelijks een aardig bedrag daaraan, en Nemesis weet wel hoe hoog dat ongeveer is.

tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10731;95/st/20110701/e/schuldenvrij/k/4fe5/event.png

Nemesis
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-11-2009

Moderator

Dat grapje heeft maatschappelijkwerk bij ons ook uitgehaald.
Onze zaak werdt hun te moeilijk, we kregen een kaartje van een vrijwillige bewindvoerder onder neus gedrukt en die beloofde ons gouden bergen. Maar dat werdt een hoop ellende.
Dat wilt trouwens niet zeggen dat het bij jullie ook zo zou gaan.

Maar je moet gewoon echt naar de gemeente gaan en schuldhulp aanvragen.
Misschien dat je vrijwillige bewindvoerder dat ook gaat doen hoor. Maar dat zul je dan moeten vragen. Als die zegt dat ze het anders op lossen of zelf een traject op gaan starten dan moet je ze even zeggen dat het niet kan tenzij ze NVVK lid zijn.
En dan moet je echt zelf naar de gemeente gaan voor de juiste hulp.

Je moet ook even vragen of de bewindvoerder bijzondere bijstand heeft aangevraagd voor de onkosten van de bewindvoering.

www.bewindvoerders.net
Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

09-09-2010
Finland ?

02-09-2010
finland lees ik hier ergens...moet ik lachen nu Hmm

01-09-2010
Whahahah over wie heeft ray het???

01-09-2010
@ lambert: Thnx voor het compliment.

01-09-2010
Binnen 24 uur 5 nieuwe leden! Bedankt Mozaïek gedupeerden.....

31-08-2010
sorry, s vergeten damn! Angry

31-08-2010
goed bezig jij creuger Wink

31-08-2010
www.mozaiekgedupe.
..
is de nieuwe website voor mensen die klachten hebben over Mozaiek Bewindvoeringen!

28-08-2010
Als je denkt dat wij bewindvoerders zijn dan kan ik je direct uit de droom helpen..

28-08-2010
Msschien kun je eens wat ophelderen.. want het is nog al war taal.. Ik denk dat je heel iemand anders voor je hebt ofzo ben benieuwd

Verwerkingstijd: 0.21 seconden 521,024 unieke bezoeken