18. December 2014 17:22
Navigatie
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 358
· Nieuwste lid: adam
Onze linkpartners zijn:
Humanitas

WSNP overheid

Hotforum Schulden

Statistieken
Onderwerp bekijken
bewindvoerders.net :: Nieuws en nieuwe ontwikkelingen :: Uit de kranten
 Onderwerp afdrukken
Miljoen gezinnen komen niet rond
Maickel
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25. March 2008 00:06

Beheerder

Datum van aanmelding: 05.11.07

VOORBURG, Meer dan een miljoen huishoudens in Nederland komen moeilijk tot zeer moeilijk rond.
De gezinnen zijn niet staat de versleten meubels te vervangen, een week op vakantie te gaan of om nieuwe kleren te kopen. " Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal bureau voor de statistiek over 2006.
Zo'n 15 procent van de huishoudens gaf aan amper rond te komen van hun inkomen.
Dat zijn niet alleen 330.000 mensen met een laag inkomen, maar ook gezinnen die qua inkomen boven de laag inkomen grens uitkomen.
Voor gezinnen met twee kinderen ligt een laag inkomen op 1640 euro besteedbaar inkomen.
Voor alleenstaande hanteert het CBS de grens van 870 euro.
Voor ruim een op de tien huishoudens is het inkomen zelfs niet toereikend om hun woning goed te verwarmen.
Voor ongeveer hetzelfde aantal is het financieel onmogelijk om de andere dag een warme maaltijd op tafel te zetten.
In vergelijking met 2004 zijn huishoudens met een laag inkomen verder in de financi√ęle problemen gekomen stelt het CBS.
Voor huishoudens die geen laag inkomen hebben, zijn de problemen juist minder geworden.
Bijna twee keer zo veel huishoudens met een laag inkomen als in 2004 geven aan dat een week vakantie per jaar niet meer mogelijk is.
Staatssecretaris Aboutaleb (sociale zaken) laat via een woordvoerster weten verbaast te zijn door de cijfers.
‚ÄúVan een inkomen van ‚ā¨1650 per maand kun je toch in alle redelijkheid niet zeggen dat het armoede betekent.
Een modaal inkomen bedraagt ‚ā¨1800 per maand‚ÄĚ.
De staatssecretaris voegt eraan toe dat hij ‚Äúzeker niet wil bagatelliseren dat veel mensen het echt moeilijk hebben‚ÄĚ
De Tweede Kamer wil opheldering van minister Piet Hein Donner van sociale zaken en staatssecretaris Aboutaleb over de CBS cijfers.
Daarna komt er mogelijk op verzoek van GroenLinks-kamerlid Inneke van Gent een spoeddebat.
Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting ziet ook dat het voor mensen met een inkomen rond het bijstandsniveau moeilijk is de eindjes aan elkaar te knopen.

Bron: De Telegraaf

#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05. July 2008 19:45

Even een vraag hierover.
Zijn wij niet heel erg achteruit gegaan sinds de euro er is?
Ik heb het idee dat de bedragen omhoog schieten terwijl de euro toch een 2,20 gulden had moeten zijn.
Gisteren hoorde ik dat je in het buitenland 60 eurocent aan een bak koffie betaald,terwijl we hier zo'n 1,75 euro betalen.
Laatst betaalde iemand 5 euro voor een bakje aardbeien,als ik dat omreken is dat toch dik 10 gulden.
De inkomsten zijn omlaag gegaan,maar de prijzen steigen wel heel erg.
Eerlijk gezegd voel ik me en meerdere met mij,in de maling genomen.
We juichen als we een broek voor 19,95 euro kopen,maar als je het omrekend is dat is guldens toch wel heel veel,terwijl diezelfde broeken normaal 29,95 gulden koste.
Dit is mijn mening erover.

#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06. July 2008 03:19

Het is ook allemaal schandalig duur geworden en het word steeds gekker.

Waarom is het zo dat wanneer ik naar actoin winkel ga ik voor B.V luier doekjes 1 euro betaal en in winkels als C1000, AH, enz enz meer dan 1,50 moet neer tellen ? Waarom betaal ik voor drinkbekers voor de jongens om mee naar school te nemen bij de action 1,50 en bij andere winkels meer dan 3 euro en zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen.

Ze zeggen dan ja wij hebben die en die kosten en blablabla.
Onzin want de actoin maakt ook die kosten en toch is het goed en goed koper.

Ze trekken mensen het vel over de oren en niet zo'n klein beetje ook.

#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06. July 2008 17:03

Ja dat wel maar inverhouding krijgen die bedrijven ook meer klanten.

En de prijzen worden op elkaar afgestemd.. Kijk maar naar de prijzen oorlogen die er waren. Toen kon het ook goed koper. Er word en is gewoon overal veel geld opgedrukt terwijl ze beloofd hadden dat de Euro geen gevolgen zou hebben voor de mensen. Maar dat is dus onzin geweest.
Als voorheen iets 2 gulden kosten kost het nu 2 euro.

Brood b.v eerst 1 gulden 80 en nu 1 euro 50 voor het zelfde brood.

#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08. July 2008 06:50

Ik vind action ook fijn om spullen te halen,je kan er echt van alles kopen,ook hebben wij hier j en r,alles lekker goedkoop ,zelf ga ik maar heel zelden naar albert heijn,vind het schreeuwend duur.
Mijn dochter wist laatst te melden dat er nog eens belating voor de leveranciers bovenop de normale kosten zou gaan komen en albert heijn is daar al mee bezig.
Ook hebben we de lidle hier,zoiets als aldi,lekker goedkoop,maar let op de datums.
Vomar heeft zo z'n aanbiedingen en als je het over op de klaintjes letten hebt,is dat niet de albert heijn,want de vomar hier is erg bezig met de kleintjes,zelfs letterlijk,elke week verzinnen ze wel weer iets te doen voor de kids,pizza bakken,kleurwetstrijd,t-shirts inkleuren en noem maar op.
Helaas grijp je wel vaak mis naar producten,maar dat mag de pret niet drukken,het is voor de kids zo en zo een groot vermaak:)

#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10. July 2008 08:11

Ik ben het helemaal met je eens dat wij ons vergeleken bij deze mensen wel rijk mogen noemen,want ook dat is schandalig dat zelfs kinderen voor een veel te klein bedrag de hele dag aan het werk worden gezet:(

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

26. November 2014 17:40
Nog 2 maandjes en dan ben ik er alweer vanaf. Jippie Grin

01. September 2014 15:20
Hoe het niet moet

01. September 2014 15:20
Prosperitas bewind

29. August 2014 23:19
Sorry Maickel. Dat mijn cluppie, jouw cluppie pijn heeft gedaan

29. July 2014 13:12
Koorts gaat weer omhoog; komende Zondag start nieuwe seizoen

10. July 2014 20:07
Yeb, de koorts is weer gezakt. Kan ik me weer bij mijn lokale trots houden.

10. July 2014 09:15
Helaas , we liggen eruit :(

09. July 2014 11:46
Zie in gedachten jullie wel springen en juichen als er weer een doelpunt in gaat, vind dat geweldig!! Smile

09. July 2014 11:45
Wat leuk hier is de oranje koorts ook al toegeslagen! Ga voor jullie allemaal duimen dat Nederland vandaag de wedstrijd ook gaat winnen!

09. July 2014 07:05
Duitsland vernedert BraziliŽ met 7-1 , nu wordt het spannend

Verwerkingstijd: 0.10 seconden 2,216,612 unieke bezoeken