24. October 2017 13:01
Navigatie
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 25
· Nieuwste lid: moon19
Onze linkpartners zijn:
Humanitas

WSNP overheid

Hotforum Schulden

Statistieken
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Welkom op dit forum, enkele afspraken
Maickel
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25. January 2009 04:58

Beheerder

Datum van aanmelding: 05.11.07

Welkom op het forum bewindvoerders.net.

Een forum opgezet door en voor mensen, die op enige manier te maken hebben met bewindvoering. Dat kan zijn als onder bewind gestelde (vrijwillig of onvrijwillig), onder mentorschap staan of onder curatele. Maar het kunnen ook mentoren, of bewindvoerders (in persoon) zijn. Het kunnen mensen zijn die onder de Wsnp staan en worstelen om aan een ďschone leiĒ te komen, maar ook schuldhulpverleners, of mensen die anderen d.m.v. een volmacht gemachtigd hebben hun belangen, al dan niet tegen betaling, te laten behartigen.

Het doel van dit forum is om deze uitgebreide groep (veelal kwetsbare) mensen een plek te bieden waar zij zich thuis kunnen voelen, hun verhaal kwijt kunnen en zich gesteund weten door andere (gelijkgestemden en/of lotgenoten). Een plek waar naar ze geluisterd wordt, zonder oordeel of veroordeeld te worden, een plek waar ze tips en info kunnen krijgen, een plek waar ze zo nodig hulp en steun mogen verwachten. Een plek waar ze (gedegen) advies kunnen krijgen als ze in ďschuldenlandĒ verkeren.

Je hoeft geen lid te worden van het forum om de algemene berichten te kunnen lezen, maar reageren is dan niet mogelijk.
Maar als lid heb je vele voordelen, nl. het delen van de persoonlijke ervaringen, die in het besloten deel van het forum staan. Lid worden kost geen geld noch verplichtingen, alleen een paar minuutjes van uw tijd om u te registreren.

Het forum is self-supporting, en noch het beheer is verantwoordelijk voor de inhoud van dit forum. Neemt niet weg dat de site-admins en moderators een taak hebben toezicht te houden op het naleven van de regels. Want, zonder enige regelgeving en enkele duidelijke afspraken zal geen forum goed kunnen functioneren, dus ook dit forum niet. Beter duidelijkheid vooraf, dan narigheid achteraf.

Stel je even voor na toetreding als lid
We zouden het prettig vinden als je na toetreding tot het forum je even kort wilt voorstellen, en wilt aangeven wat je redenen zijn om lid te worden en wat je verwacht van het forum. Zo leren we elkaar allemaal wat beter kennen.
Een nickname die een titel of beroep weergeeft die hier vaak genoemd worden mag je ook niet als gebruiken om verwarring te voorkomen. We noemen er hier enkele; jurist, advocaat, rechter, saniet, bewindvoerder. (dus ook niet als dit je daadwerkelijke beroep of titel is). Uiteraard zijn de namen moderator, beheerder eveneens niet toegestaan.

Respect voor elkaar en elkaars standpunten
Ieder mens heeft zijn waarheid, een waarheid waar de ander het niet mee eens hoeft te zijn, maar het verdient wel elkaars respect. Laten we elkaar dan ook met respect benaderen en behandelen, gelijk wij zelf met respect benaderd en behandeld wensen te worden.
Postings en opmerkingen waarin bewust aangezet wordt tot conflicten c.q. verstoring van onze discussies wordt niet op prijs gesteld. Er zal ingegrepen worden als de site-admins van mening zijn dat individuele leden of groepen hiertoe aanzet geven.
Als je het gevoel hebt onjuist te worden benaderd door een medelid, probeer dit dan eerst onderling op te lossen. Lukt dit niet of wil je dit niet, dan kun je altijd de moderator(s) van de betreffende rubriek inschakelen, d.m.v. een privť bericht of email. Er zal dan in overleg met elkaar gezocht worden naar een oplossing.

Persoonlijke verhalen
kunnen alleen persoonlijke ervaringen zijn en kunnen geplaatst worden in een besloten deel van het forum. Het kan een positieve ervaring zijn, het kunnen (helaas) ook negatieve ervaringen zijn met bijv. bewindvoerders, mentoren, curatoren of schuldhulpverleners. Het is en blijft echter een persoonlijke ervaring en kan derhalve alleen vanuit de IK-vorm geschreven worden. Eigen meningen geven mag, maar onthoudt je van oordelen. Als iemand een slechte ervaring heeft met enige bewindvoerder, mentor, curator, schuldhulpverlener of de regelgeving, wil dat niet per definitie zeggen dat DE bewindvoerder of DE curator of DE Mentor of DE schuldhulpverlener of DE regelgeving slecht is, want deze beweringen zijn (juridisch) gewoon zelden tot nooit hard maken.
Dus ook als je reageert bij persoonlijke verhalen van anderen, beperk je dan tot je eigen ervaringen, en beschrijf deze ervaringen dan ook vanuit de IK-vorm.
Als (negatieve of positieve) ervaringen binnen ťťn draadje of over ťťn bewindvoerder c.q. curator of mentor zich opstapelen, dan kan de lezer tot zijn of haar eigen conclusie komen, zonder dat die conclusie door ons hier gesteld hoeft te worden. Laat de verhalen daarom voor zich spreken door zoveel mogelijk onze ervaringen te plaatsen.
Besef, dat ook bewindvoerders, mentoren, curatoren en schuldhulpverleners mensen zijn, dan wel zijn er mensen werkzaam. Meestal doen zij hun best, en helaas zit er kaf tussen het koren die er andere ideeŽn op nahouden. Maar laten wij ons echter niet verlagen tot het niveau van schandelijk opererende bewindvoerders c.q. schuldhulpverleners door ze hier op het forum met naam en toenaam uit te maken voor alles wat mooi en lelijk is. De naam van een privť persoon wordt dan ook als ongewenst beschouwd en derhalve verwijderd of onzichtbaar gemaakt.

Gebruik een pakkende titel
Het is belangrijk dat je probeert een passende titel voor je bericht/onderwerp te vinden. Onze leden vinden vaak de onderwerpen die zij zoeken aan de hand van het doorbladeren van de onderwerptitels, ook als ze hierbij onze zoekmachine gebruiken. De beheerders van de betreffende rubriek kunnen besluiten onderwerptitels aan te passen, als dit de duidelijkheid ten goede komt. Hiervan word je op de hoogte gesteld.

Gebruik de juiste rubrieken
Plaats je berichten in de daarvoor bestemde rubrieken. Als je een bericht plaatst welke niet thuishoort in de betreffende rubriek, dan zal deze verplaatst kunnen worden door een moderator. Mocht je al een nieuw bericht hebben geplaatst in de juiste rubriek, laat de moderator dan weten dat je voorgaande bericht verwijderd kan worden.
Als je een bericht wilt plaatsen welke in meerdere rubrieken thuis zou kunnen horen, schat dan zelf in, in welke rubriek deze het beste past.

Gebruik de zoekfunctie
Misschien heb je alleen een vraag? of wil je informatie ergens over. Bewindvoerders.net bevat meer dan honderden onderwerpen en honderden postings. De kans is groot dat het onderwerp reeds besproken is en je in de bestaande discussies je antwoord vind. Hiervoor kun je gebruik maken van de zoekfunctie.
Kun je niet vinden wat je zoekt? Schroom vooral niet om je eigen bericht te plaatsen

Vermelding van weblinks
Het is toegestaan links naar of vermeldingen naar (commerciŽle) website's op te nemen in je postings, mits de informatie die daar te vinden is relevant is voor de betreffende discussie en/of onze leden in het algemeen. Het mag echter geen commercieel c.q. reclame-doel dienen.
Het is niet toegestaan (commerciŽle en niet commerciŽle) links of vermeldingen op te nemen in je signatuur (handtekening die onder elke posting van je verschijnt) en je user title (gebruikerstitel)

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

26. September 2017 00:23
Ruim 4 miljoen unieke bezoeken. Dankjewel beste bezoekers.

17. April 2017 10:57
Uiteraard komt dat nooit door √©√©n wedstrijd. Hopelijk in de toekomst weer naar de Vetkampstraat (wel eredivisie) ūüėČ

16. April 2017 18:22
Ja, "bedankt" voor de genadeklap. Het lag/ligt niet aan jouw clubje. Het ging al langer bergafwaarts. Misschien na het volgend seizoen weer terug, al twijfel ik daar ook wel over.

16. April 2017 15:41
Sorry Klaasvaak dat vandaag de genadeklap aan je club is gegeven. Had ze liever erin gezien Bye

09. December 2016 00:40
Zover ik kan zien staan ze voor iedereen aan. Ik zie van anderen ook smileys Smile

03. December 2016 15:17
Ik kan nergens, binnen deze site,een optie vinden om smileys aan of uit te zetten. Een beheerder zou dit volgens mij bij zijn instellingen voor iedereen aan of uit te zetten?. Misschien bij mij verget

03. December 2016 14:33
Raar, zou het aan je instellingen kunnen liggen? Ik zie bij shouts van anderen ook smileys te staan

03. December 2016 10:33
Leuk hè. Ik zie ze ook allemaal wel, maar als ik op één van de smileys klik dan komt deze niet in mijn bericht te staan.

03. December 2016 01:51
Wat dacht je van deze Frown Angry Bugs Helpless

02. December 2016 14:07
Jou wel. Mij maakt het zeker niet blij. Grote treurnis de laatste weken. Waarom kan ik dat niet laten zien met een gepaste smiley?

Verwerkingstijd: 0.09 seconden 4,047,187 unieke bezoeken